Z jaką agencją marketingową firma ma szanse na sukces w 2023 roku?
  • 0
  • 0
25.11.2022 Materiał Partnera

Z jaką agencją marketingową firma ma szanse na sukces w 2023 roku?

Według PwC 63% klientów jest w stanie dostarczyć więcej prywatnych informacji markom, pod warunkiem, że gwarantują im świetne doświadczenia. Za te doświadczenia w dużej mierze odpowiada agencja marketingowa, która jest przedłużeniem Twojej firmy. Im więcej informacji masz o klientach, tym większa szansa na dopięcie sprzedaży.

Cechy, które za chwilę omówimy, odróżniają dobrą agencję marketingową od tej słabej. Agencje, z którymi możesz być spokojny o swój sukces w 2023 roku są przede wszystkim:

  • proaktywne, a nie reaktywne;
  • nastawione na jakość ponad ilość;
  • uważne na swoich odbiorców;
  • świadome tego, co robią (i czego nie robią).

Zespół, który rozumie Ciebie jako przedsiębiorcę.

To pierwsza rzecz, którą poczujesz w kontakcie z dobrą agencją marketingową. Ci ludzie po prostu będą znali Twoje biznesowe bolączki i, co ważniejsze, przedstawią Ci konkretny plan na ich wyeliminowanie.

W takim miejscu spotkasz entuzjastów, którzy dobrze ze sobą współpracują i dzięki temu mogą osiągać lepsze wyniki dla swoich klientów.

Skupienie na konkretnych danych.

Zadaniem agencji marketingowej jest napędzanie realnej sprzedaży i wyników. Robi to tworząc relacje między marką a jej klientami, promując jej ofertę, kreując wizerunek. Jednak ostatecznie chodzi o wypracowanie konkretnego zysku dla przedsiębiorcy.

Agencje, z którymi warto współpracować skupiają się na długofalowym wzroście i przychodach Twojej firmy.

Tak, to wspaniałe móc powiedzieć, że miałeś określoną ilość wyświetleń lub followersów, ale te liczby nic nie znaczą, jeśli nie możesz ich powiązać z rzeczywistymi wynikami sprzedażowymi.

Skupisz się raczej na tym, ile nowych klientów dostarczyła Ci kampania i jak dużą sprzedaż dzięki niej osiągnąłeś.

Zorientowanie na klienta.

Rzetelne agencje wiedzą, jak pozyskiwać, angażować i utrzymywać klientów. Wykorzystują tę wiedzę, aby zaspokoić potrzeby i tworzyć wartość dla swoich odbiorców.

Jeśli agencja marketingowa ustala priorytety kampanii i marketingu wokół potrzeb i cech klientów – jesteś w dobrym miejscu.

Zwróć uwagę jak agencja dotarła do Ciebie i w jaki sposób utrzymuje relację z Tobą, jako swoim klientem.

Ciągły rozwój.

Marketing nie stoi w miejscu. Dobra agencja również.

Firmy, które są na bieżąco z nowymi strategiami, technologiami i platformami, zapewnią Ci dostęp do innowacji. Jednak zrobią to mądrze. Nie będą entuzjastycznie wprowadzać każdej nowinki do Twojego marketingu. Zaproponują Ci tylko te rozwiązania, które faktycznie pasują do Twojego biznesu.

Transparentność i dzielenie się wiedzą.

Unikaj firm, które nie są przejrzyste w swoich metodach i nie dzielą się z Tobą szczegółami swoich działań.

Oczywiście nie zawsze będziesz oczekiwał, aby wiedzieć dosłownie wszystko na temat pracy agencji. W końcu po to ją zatrudniasz, by się o to nie martwić. Jednak mimo wszystko powinieneś wiedzieć jak i dlaczego kampanie są prowadzone w określony sposób.

Genialne portfolio i Case Study.

W tych dwóch miejscach odnajdziesz potwierdzenie skuteczności agencji lub jej brak. Jeśli chwali się ona konkretnymi wynikami, wzrostami, które zapewniła swoim klientom – świetnie. Jeżeli takich danych tu brak, możliwe, że firma nie bardzo ma się czym poszczycić.

Wiele osób kojarzy marketing z działaniami kreatywnymi i faktycznie, one są istotne, ale jeszcze ważniejsze są wyniki biznesowe oraz długofalowa strategia. Marketing jest inwestycją, która musi Ci się zwrócić, aby miała sens. Dobra agencja marketingowa to rozumie i prowadzi Cię przez kolejne kroki do wzrostu Twojej firmy. Takich agencji szukaj.

25 listopada 2022

24 listopada 2022