YouTube Works Awards po raz pierwszy w Polsce. Zgłoszenia ruszyły 15 lipca
  • 0
  • 1
15.07.2021

YouTube Works Awards po raz pierwszy w Polsce. Zgłoszenia ruszyły 15 lipca

Google ogłasza pierwszą polską edycję YouTube Works Awards. W konkursie nagrodzone zostaną marki i agencje, które stoją za najodważniejszymi i najskuteczniejszymi kampaniami reklamowymi na platformie. Zgłoszenia potrwają do 15 września, a nagrody wręczone zostaną w październiku.

YouTube Works Awards organizowany przez Google w globalnym partnerstwie z firmą Kantar odbyły się po raz pierwszy w Wielkiej Brytanii w 2017 r. Dziś konkurs odbywa się w ponad 20 krajach na całym świecie, m.in. w USA, Brazylii, Japonii. Wśród nagrodzonych prac znalazły się m.in. kampania marki Nike, aplikacji randkowej Match czy Comedy Central. Do tego grona dołączą w tym roku zwycięskie kreacje z Polski.

YouTube dociera do 24,6 mln internautów w Polsce, a średni dzienny czas oglądania filmów na platformie wynosi ponad 40 minut. W grupie 18+ YouTube ma już ponad 20 mln użytkowników. Jest jedną z ważniejszych platform do działań marketingowych, co doskonale rozumieją zarówno marki, jak i agencje.

W ramach YouTube Works chcemy docenić niestandardowe działania w cyfrowych mediach, nowe sposoby dotarcia do konsumentów, innowacyjne formy komunikacji oraz skuteczność zmierzoną sukcesami biznesowymi. Nagradzamy te marki, w tym roku po raz pierwszy także w Polsce, które tworzą przełomowe kampanie i rozwijają się, odważnie sięgając po nasze kanały ‒ mówi Iwona Piwek, video sales head YouTube.

Marki, działy marketingu, agencje reklamowe, domy mediowe, a także niezależni twórcy mogą zgłaszać do konkursu kampanie wykorzystujące platformę YouTube, które zrealizowały założone cele w okresie od stycznia 2020 do czerwca 2021 r. Oceniane będą nie tylko kampanie, które wykorzystują YouTube jako narzędzie. Także te, które potrafią efektywnie włączyć ten kanał w całościową komunikację lub wykorzystują ciekawe dane i insighty.

Nagrody przyznane zostaną w pięciu kategoriach:

  • Multiscreen Excellence. Kampanie, które łączą wykorzystanie wielu mediów. W tej kategorii ważny jest sposób użycia YouTube w ramach kompleksowej kampanii obejmującej zarówno media tradycyjne, jak i cyfrowe.
  • Ingenious Insight. W ramach kategorii docenione zostaną kampanie oparte na mocnych insightach i wykorzystujące zalety platformy YouTube.
  • Action Driver. Projekty, które za pośrednictwem YouTube skłoniły użytkowników do działania: zarejestrowania się na stronie, zakupu produktu czy podpisania petycji, uruchomienia globalnej akcji lub sprzeciwienia się niesprawiedliwościom lub nierównemu traktowaniu.
  • Creative Effectiveness. W tej kategorii liczy się przede wszystkim kreatywna jakość i błyskotliwa realizacja. Oceniane będą: moc opowiadanej historii, pomysłowość scenariusza, adekwatność, doskonały dobór bohaterów itp., a także wpływ, jaki miała koncepcja kreatywna na osiągnięte wyniki.
  • Small Budget, Big Results. Kampanie, które pomimo niedużych środków odniosły ogromny sukces. Nagradzane będą pomysły, które mimo ograniczeń budżetowych przyniosły oszałamiające wyniki.

Oprócz nagród w pięciu kategoriach przyznane zostanie Grand Prix konkursu honorujące najlepszą kampanię spośród zgłoszonych. Będzie to kampania, która w ocenie jury w najbardziej kreatywny, przemyślany, spójny i efektywny sposób wykorzystała YouTube do osiągnięcia celów biznesowych.

Zgłoszone do konkursu kampanie oceni w dwóch turach obrad niezależne jury złożone z ekspertów. To uznane postaci w branży reklamowej, marketingowej i mediów. Pełny skład jury zostanie ogłoszony niebawem. Google nie bierze udziału w procesie oceniania. O wyborze nagrodzonych decydują wyłącznie jurorzy.

Przez ostatni rok obserwowaliśmy, jak marketerzy redefiniują swoją komunikację: od kampanii pokrzepiających do prowokujących do myślenia. Widzieliśmy, jak digital pomaga w docieraniu do konsumentów, a rola wideo online wzrosła w czasie pandemii. Teraz szukamy przede wszystkim kampanii, które w tym czasie w kreatywny, strategiczny i skuteczny sposób wykorzystała YouTube, by osiągnąć zamierzony efekt biznesowy. Szanse na pewno mają agencje oraz marki, w których projektach dostrzeżono potencjał reklamy na YouTube i które traktują platformę jako część nowoczesnej komunikacji ‒ podkreśla Iwona Piwek.

Partnerem merytorycznym konkursu jest Kantar Polska. Kampanie można zgłaszać od 15 lipca do 15 września 2021 r., wypełniając formularz na stronie konkursu: www.youtube.com. Udział w konkursie jest bezpłatny.

  • 1
YouTube Works Awards

Konkurs YouTube Works Awards po raz pierwszy w Polsce

15 lipca 2021

  • 0
  • 2
  • 0
  • 0
  • 0
15.07.2021

Rosną oczekiwania wobec biznesu. Raport z badań „Authenticity Gap” agencji FleishmanHillard

Reputację firm i marek tylko w połowie kształtuje to, co konsumenci wiedzą o ich usługach i produktach. W tym samym stopniu o zaufaniu do danej firmy decyduje jej wpływ środowiskowy oraz działania prezesa i zarządu. Mimo że firmy coraz częściej angażują się w rozwiązywanie problemów społecznych, niekoniecznie robią to zgodnie z oczekiwaniami konsumentów. Największego zaangażowania oczekują młodzi i seniorzy. Takie są wnioski z raportu „Authenticity Gap” przygotowanego przez agencję PR FleishmanHillard.

14 lipca 2021