YouTube liderem w zakupach wprost z aplikacji
  • 0
  • 1
9.04.2021

YouTube liderem w zakupach wprost z aplikacji

YouTube stał się numerem 1 pod względem wydatków konsumentów na zakupy bezpośrednio w aplikacji – pokazują dane App Annie. Aplikacja należąca do Google wyprzedziła TikToka i Tindera, który dotychczas był liderem.

Wydatki konsumentów na zakupy w YouTube rosną w niespotykanym dotąd tempie. W pierwszym kwartale 2021 r. wzrosły o 40% rok do roku.

Użytkownicy smartfonów wydali ogółem około 9 mld dol. więcej na aplikacje i gry w pierwszym kwartale 2021 r. w porównaniu do pierwszego kwartału 2020 r. Wzrost wydatków w aplikacjach zmienił się o taki sam procent zarówno na urządzeniach z systemem iOS, jak i Androidem.

Na co wydają pieniądze użytkownicy YouTube? Raport App Annie dotyczący aplikacji nie zawiera szczegółowych informacji o konkretnych zakupach w aplikacji. Istnieje jednak wiele sposobów wydawania pieniędzy w YouTube, w którym przecież oglądanie filmów jest zasadniczo darmowe.

Zakupy w aplikacji w YouTube obejmują:

  • YouTube Premium: miesięczną subskrypcję, która eliminuje reklamy ze wszystkich filmów i zapewnia użytkownikom dodatkowe funkcje.
  • Wspieranie kanałów: miesięczna subskrypcja określonego kanału, która może wiązać się z różnymi korzyściami.
  • Superczat: widzowie mogą zapłacić, aby wyróżnić wiadomości na czacie podczas transmisji twórcy na żywo.
  • Supernaklejka: widzowie mogą płacić za wysyłanie naklejek na czacie podczas transmisji twórcy na żywo.

Wspieranie kanału, superczaty i supernaklejki wpływają bezpośrednio na zarobki twórcy.

Wzrost wydatków w YouTube sugeruje, że te funkcje są popularne wśród widzów. Wygląda na to, że użytkownicy chętnie wspierają swoich ulubionych twórców, choć mogliby bezpłatnie korzystać z ich treści.

Patrząc wstecz na rok 2020, App Annie donosi, że użytkownicy smartfonów oglądają YouTube sześć razy częściej niż drugą na podium aplikację do przesyłania strumieniowego – Netfliksa.

Widzowie YouTube oglądają średnio 38 godzin treści miesięcznie. W 2020 r. aplikacja zajęła pierwsze miejsce w rankingu aplikacji do strumieniowego przesyłania wideo pod względem spędzonego czasu na wszystkich analizowanych rynkach (z wyjątkiem Chin).

Mobilne strumieniowe przesyłanie wideo jest powszechne. App Annie informuje o 40-procentowym wzroście liczby godzin przesyłania strumieniowego na urządzeniach mobilnych w 2020 r. w porównaniu z 2019 r.

Czas spędzony w aplikacjach do przesyłania strumieniowego osiągnął szczyt w USA w drugim kwartale 2020 r. Mniej więcej w tym czasie pierwsza fala Covid-19 zmusiła ludzi do zamknięcia się w domach.

Cały raport w języku angielskim dostępny jest na stronie www.appannie.com po pozostawieniu danych.

Źródło: www.searchenginejournal.com

  • 1
YouTube liderem w zakupach wprost z aplikacji

YouTube liderem w zakupach wprost z aplikacji

9 kwietnia 2021

8 kwietnia 2021