- 0
- 3
YouGov Best Brands 2022: najsilniejsze marki w Polsce
Międzynarodowa firma YouGov przygotowuje co roku ranking Best Brands. Przedstawia w nim najlepsze i najprężniej rozwijające się marki na całym świecie. Agencja badawcza Inquiry – polski partner YouGov – sprawdziła, które marki są najbardziej popularne wśród konsumentów w Polsce.
Ranking Best Brands powstał na podstawie indeksu YouGov BrandIndex. Jest on miarą ogólnej kondycji marki obliczonej z następujących wskaźników:
- ogólnej opinii,
- jakości,
- wartości,
- satysfakcji,
- rekomendacji,
- reputacji.
W ciągu roku YouGov zbiera dane z milionów ankiet realizowanych dla kilku tysięcy marek w wielu krajach na całym świecie. W tym w USA, Chinach, Japonii, Niemczech i Wielkiej Brytanii. Po raz kolejny Inquiry publikuje ranking dla marek monitorowanych w Polsce. Przedstawia listę:
- Top 10 najsilniejszych marek (spośród około 400 monitorowanych w 11 kategoriach),
- Top Improvers – marki, które znacząco poprawiły swój wynik w porównaniu z ubiegłym rokiem.
W Polsce czołowe miejsca w rankingu zajmują:
- Allegro,
- E. Wedel,
- Lidl.
Poza podium w pierwszej dziesiątce są marki: Rossmann (w kategorii sieci detalicznych), Winiary, Pudliszki, Biedronka, Lubella, Milka i Łaciate.
W osobnym rankingu agencja wyróżniła te firmy, które osiągnęły najwyższy wzrost wyników w stosunku do ubiegłego roku. W Polsce największy wzrost indeksu zanotowały sieci Action, Uniqa, Rossmann (w kategorii aplikacje zakupowe/ecommerce), Sinsay, Glovo, Dino, Żabka Cafe, Nike, Dealz i TEDI.
– Na liście YouGov Best Brands znajdują się marki, które od lat konsekwentnie pracują nad swoim wizerunkiem i relacją z konsumentami. Zdobycie tak silnej pozycji to ogromne osiągnięcie. Szczególnie nas zatem cieszy, że wśród Top 10 znajdują się polskie marki. Krajobraz jednak cały czas się zmienia, a kolejni gracze inwestują w rozwój. Znajduje to odzwierciedlenie w rankingu Top Improvers – komentuje Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry.
- 1