XVI Badanie wykorzystania poczty elektronicznej
  • 0
  • 1
13.02.2020

XVI Badanie wykorzystania poczty elektronicznej

Przeprowadzona jesienią ankieta pozwoliła zebrać głosy użytkowników na temat e-mail marketingu. Co się zmieniło w komunikacji e-mailingowej na przestrzeni roku? Jakie tendencje się utrzymują, a co nie wzbudza już emocji? Czy pogłoski o śmierci jednego z pierwszych internetowych kanałów komunikacji są prawdą? Odpowiedzi na te pytania zawiera raport z XVI Badania poczty elektronicznej firmy Sare.

Tegoroczny raport pokazuje, że e-mail marketing ma się nadal dobrze. 92% ankietowanych uważa, że poczta elektroniczna to wciąż najchętniej wykorzystywany kanał dotarcia do odbiorcy w Sieci. 70% respondentów stwierdziło, że nadal subskrybuje newslettery i chce otrzymywać wiadomości e-mailowe.

Wyniki badania pokazują też, jak odbierane są kampanie e-mailingowe ze strony adresata oraz nadawcy. Porównując dane z ubiegłych lat, w raporcie odnotowano, w jakich obszarach zmienił się e-mail marketing. Ponadto publikację uzupełniono o komentarze ekspertów z branży marketingowej, prawnej oraz social media.

Jak użytkownik może ochronić się przed spamem?
Większość wiadomości przychodzących na nasze skrzynki mailowe to informacje, których nie chcemy otrzymywać. Podobnie było w ubiegłych latach. Przeprowadzone badanie wskazuje, że prawie 40% ankietowanych odbiera dziennie od czterech do dziesięciu wiadomości spam. Niestety, w porównaniu z ubiegłymi latami zauważalny jest systematyczny spadek poziomu ostrożności użytkowników poczty elektronicznej.

Większość z nas w ogóle nie stosuje blokady wyświetlania grafik czy filtrów antyspamowych, przez co liczba otrzymywanych codziennie niechcianych wiadomości jest tak wysoka.

Co zrobić, aby poprawić efekty kampanii e-mailingowej?
Obecnie marki nie wykorzystują w pełni możliwości, które niesie z sobą e-mail marketing. Podstawą skutecznej kampanii według przeprowadzonego badania jest targetowanie i personalizacja. Dzięki takim działaniom e-mailing trafi do najbardziej zainteresowanych odbiorców, co przełoży się na skuteczność i wyniki kampanii.

Ponad 70% respondentów, którzy korzystają w swojej komunikacji z personalizacji i targetowania, jest zadowolonych z efektów starannego dobierania grupy odbiorców i dostosowania do nich wysyłanych wiadomości.

Cały raport dostępny jest pod adresem: www.sare.pl.

O badaniu
Ankieta była dostępna w Sieci od 30 września do 30 listopada 2019 r. Wypełniło ją 1469 respondentów. Badanie przeprowadzone zostało za pomocą:

  • modułu ankiet systemu Sare, który umożliwia prowadzenie samodzielnych projektów badawczych,
  • panelu badania opinii należącego do agencji badawczej BioStat.
  • 1
Badanie wykorzystania poczty elektronicznej

XVI Badanie wykorzystania poczty elektronicznej

13 lutego 2020

12 lutego 2020