Wzrost e-commerce wpłynął na strategię mediową Unilevera
  • 0
  • 1
10.09.2020

Wzrost e-commerce wpłynął na strategię mediową Unilevera

W czasie izolacji wywołanej pandemią rósł kanał e-commerce firm z sektora FMCG, takich jak Unilever. Pomimo zakończenia izolacji wzrost trwa dalej, więc przedsiębiorstwa dostosowały do tego trendu wydatki na media.

Wzrost zakupów online jest powszechnie postrzegany jako przyspieszenie trendu, który już mocno się rozwija. I prawdopodobnie będzie też cechą charakterystyczną postpandemicznego rynku.

Ponad 8% sprzedaży Unilevera odbywa się obecnie za pośrednictwem handlu elektronicznego. W 2019 r. było to 6%. W pierwszej połowie 2020 r. firma odnotowała sprzedaż w e-commerce na poziomie 2,2 mld euro, w porównaniu z 3,12 mld euro w całym 2019 r.

Wiceprezes firmy ds. handlu elektronicznego, Claire Hennah w rozmowie z „Digiday” stwierdziła, że nie widzi powodu, dla którego wzrost miałby spaść do poziomu sprzed pandemii. Dlatego strategia handlu elektronicznego Unilevera ewoluuje. Obejmuje platformy technologiczne, sprzedawców detalicznych i aplikacje dla kurierów.

Zaczęliśmy przyglądać się temu, jak planujemy aktywacje e-commerce w ramach naszego holistycznego podejścia do mediów. E-commerce jest zawsze pierwszy w naszym mediaplanie. Niektórzy sprzedawcy detaliczni sami są właścicielami mediów, istnieją więc różne poziomy zaawansowania związane z aktywacjami handlowymi – mówi Hennah.

Social commerce to ważny nowy obszar, który firma chce eksplorować, ale w umiarkowanym tempie. Koncern odnotował duży wzrost na platformach handlu społecznościowego w Azji Południowo-Wschodniej i Chinach, a także dzięki transmisji na żywo podczas wydarzeń zakupowych w Chinach. Postęp na Zachodzie jest wolniejszy.

Ponieważ nie chcemy irytować ludzi korzystających z tych platform – czy to Snapchata, czy TikToka – spędzamy dużo czasu na myśleniu o portfolio treści, które będą działać w tych bardziej eksperymentalnych ustawieniach – dodaje Hennah.

Problemem w przypadku marketingu e-commerce globalnych firm jest fakt, że poszczególne działania odbywają się bez wystarczającej koordynacji, dominuje silosowość. Osiągnięcie odpowiedniego ROI wymaga bardziej zintegrowanego podejścia.

 

Źródło: www.warc.com

  • 1
Wzrost e-commerce wpłynął na strategię mediową Unilevera

Wzrost e-commerce wpłynął na strategię mediową Unilevera

10 września 2020



  • 1
  • 9
  • 0
  • 0
  • 0
10.09.2020

Finał kampanii Durex „Głośni w łóżku”. Marka stworzyła serię filmów dokumentalnych

Rola otwartej komunikacji w związku, rozmów o seksie i szukanie idealnego dopasowania – o tym opowiada seria filmów dokumentalnych, jakie marka Durex stworzyła na potrzeby kampanii „Głośni w łóżku”. Teaser można obejrzeć w kanale marki na YouTube. Premiera pierwszego odcinka zaplanowana jest na 14 września, a kolejne materiały ukażą się kolejno – 17, 21 i 24 września.