- 1
- 1
Miko Marczyk i Łukasz Zakrzewski sprawdzają Škodę na zamarzniętym jeziorze
Na skutej lodem tafli jeziora Pasasjärvi w północnej Finlandii spotyka się świat motorsportu i żeglarstwa lodowego. To właśnie tutaj mistrz Europy w rajdach Miko Marczyk oraz mistrz świata w bojerach Łukasz Zakrzewski sprawdzają, jak Škoda Enyaq 4×4 poradzi sobie na lodzie i śniegu.
Powstał film „Wyzwanie lodu” dokumentujący to wydarzenie. Jego autorem jest Tomasz Knittel, reżyser o dużej wrażliwości dokumentalnej i umiejętności budowania napięcia obrazem. Dzięki jego pracy powstał materiał, który łączy realizm z filmową narracją. Ukazuje dynamiczne połączenie dwóch form ruchu, ślizg bojera i napęd elektryczny Škody Enyaq 4×4. Film wykorzystuje minimalistyczny montaż i oszczędną narrację, opartą m.in. na fińskim poemacie.
„Wyzwanie lodu” to przykład produkcji, która ma łączyć walory estetyczne z czytelnym przekazem technologicznym.
Tło dla pokazania możliwości napędu 4×4 w ekstremalnych warunkach tworzą:
- lustrzana powierzchnia jeziora,
- naturalne światło,
- śnieżne przestrzenie Laponii.
Film jest częścią kampanii Škody 4×4 pod hasłem: „Ciesz się drogą. Cel i tak osiągniesz”
Kampania prowadzona jest wielokanałowo. W mediach tradycyjnych emitowany będzie 30-sekundowy spot, a w cyfrowych jego 15-sekundowa wersja. Widzowie kin zobaczą pełną wersję filmu: ponadczterominutowy materiał w reżyserskiej wersji. W przestrzeni miejskiej pojawią się citylighty stylizowane na plakaty filmowe.
Działania komunikacyjne uzupełnia strona internetowa, na której użytkownicy mogą zapoznać się z rozszerzoną historią kampanii. Zawiera oryginalne materiały wideo, zdjęcia, teksty oraz nagrania dźwiękowe powstałe w czasie realizacji projektu w Finlandii.
Za koncepcję kreatywną i realizację kampanii odpowiada agencja GoldenSubmarine. Produkcją materiałów wideo zajęło się studio Papaya Films, a planowaniem i zakupem mediów – dom mediowy PHD Media Direction Poland.

