- 1
- 12
„Wyprawa na Księżyc” – Netflix zbudował rakiety na murach polskich miast
W październiku na Netflixie miała miejsce premiera filmu animowanego „Over the Moon”. Premierze towarzyszyła kampania outdoorowa na muralach w pięciu miastach. Platforma VoD zachęcała do udziału w konkursie, a na niektórych muralach wykorzystywała elementy 3D i farby fotoluminescencyjne.
W drugiej połowie października i w listopadzie w Krakowie, Wrocławiu, Warszawie, Gdańsku i Poznaniu można było obejrzeć murale promujące film „Wyprawa na Księżyc”.
W niektórych lokalizacjach na muralach, oprócz promocji filmu, anonsowany był konkurs. Netflix zachęcał w nim dzieci do przygotowania własnego projektu rakiety. Zwycięskie rysunki od drugiej połowy listopada można było podziwiać na muralach.
Kampania miała dwie fazy. W pierwszej na muralach promowano konkurs. W drugiej Good Looking Studio przeniosło w odpowiedniej skali dziecięce projekty na murale. Każde dziecko, które zakwalifikowało się w konkursie, powinno znaleźć swoją rakietę na ścianie kamienicy w jednym z trzech miast – w Warszawie, Krakowie lub we Wrocławiu.
- 4
Konkurs przygotowała agencja Feeders. Wykonanie murali oraz uzupełnienie ich o projekty dziecięcych rakiet marka powierzyła Good Looking Studio.
- 4
Oprócz murali konkursowych w listopadzie zrealizowano cztery dodatkowe murale. W każdym z nich wykorzystano dodatkowe elementy 3D bądź farby fluorescencyjne, by lepiej oddać klimat promowanej animacji.
W Warszawie (ul. Jaworzyńska 8) rakieta na muralu została skomponowana z kilkudziesięciu ręcznie rzeźbionych i malowanych elementów w formacie 3D. Kompozycja odwołuje się do kształtu i części rakiety ze sceny w filmie, gdzie główna bohaterka buduje jej prototyp.
- 1
We Wrocławiu (ul. Podwale 7) mural ma oddawać atmosferę miasteczka, w którym dorastała główna bohaterka filmu. Niestandardowym rozwiązaniem są chińskie lampiony doczepione do namalowanej na ścianie scenerii chińskiego miasteczka.
- 3
W Gdańsku (ul. Dekerta 2) do realizacji muralu wykorzystano towarzyszącą mu infrastrukturę. Na daszku przed muralem postawiona została 6-metrowa makieta 3D rakiety. Dla podkreślenia bajkowego klimatu do namalowania muralu wykorzystano farby fluorescencyjne.
- 4
Przy poznańskiej realizacji (ul. Dąbrowskiego 8), aby podkreślić klimat filmowej krainy Lunarii, zastosowano farby fluorescencyjne i światło UV.
- 1
Kampania została zrealizowana przez Good Looking Studio.