Wyniki badania producentów Klubu Producentów Reklamowych SAR
AdvertisementAdvertisement
  • 0
  • 1
7.10.2020

Wyniki badania producentów Klubu Producentów Reklamowych SAR

Wyniki badania producentów Klubu Producentów Reklamowych SAR wskazały, że 1/3 wszystkich produkcji reklamowych przeprowadzana jest przez producentów z reżyserami w modelu wyłączności projektowej. Wśród producentów KPR to prawie połowa wszystkich realizacji. Usługi produkcji reklamowej drożeją, mimo to większe studia pracują więcej niż wcześniej. Trend rosnący zlecania produkcji z pominięciem agencji stabilizuje się: reklamodawcy i agencje zlecają proporcjonalnie tyle samo produkcji, co w poprzednim okresie.

Tegoroczne badanie producentów reklamowych przeprowadzone zostało w pierwszej połowie roku. Obejmowało działalność producentów od stycznia do grudnia 2019 r. Właśnie ukazał się raport omawiający jego wyniki. Zawiera dane liczbowe, porównania z wynikami z lat ubiegłych i omówienie trendów w polskiej produkcji reklamowej. Najważniejsze wnioski z trzech części merytorycznych, dotyczących skali działalności produkcyjnej, aktywności i modelu współpracy z reżyserami to:

  • W porównaniu z poprzednim okresem zarówno obroty, jak i liczba produkcji studiów stowarzyszonych w KPR wzrosły. Na próbie wszystkich przebadanych studiów wzrosty były proporcjonalnie mniejsze. Według autorów raportu może to oznaczać, że polskie usługi produkcyjne są coraz wyższej jakości i drożeją. Na tym trendzie korzystają studia duże, kojarzone z wysoką jakością. Ma to swoje konsekwencje. Więcej produkcji contentowych, tańszych trafia do mniejszych studiów. Oba te trendy mogą pokazywać pola do zagospodarowania w przyszłości zarówno dla mniejszych, jak i większych graczy.
  • Trend polegający na częstszym podejmowaniu współpracy z producentami bezpośrednio przez reklamodawców, bez pośrednictwa agencji stabilizuje się. Klienci podpisali umowy produkcyjne bezpośrednio z producentami w czterech produkcjach na dziesięć. Jest to wartość taka sama, jak w roku poprzedzającym ostatnie badanie. Bardzo podobne są proporcje liczby ofert przetargowych przygotowywanych na rzecz reklamodawców i agencji. Oznacza to, że obie kategorie zlecających osiągnęły podobną efektywność w swoich przetargach. Zdaniem autorów raportu to kolejny wskaźnik stabilizowania się trendu dotyczącego bezpośredniej współpracy producentów i reklamodawców.
  • Tegoroczne badanie pierwszy raz uwzględniło także model współpracy producentów z reżyserami. Od pewnego czasu daje się zaobserwować tendencję, że coraz więcej produkcji realizowanych jest w modelu, w którym reżyser w danym projekcie jest związany tylko z jednym producentem. Ich oferta jest nierozłączna, tak jak ma to miejsce na zachodnich rynkach. Wyniki badania wskazują, że takie produkcje w przebadanym okresie stanowiły 1/3, a wśród producentów KPR nawet prawie połowę. Może to świadczyć o rosnącej świadomości korzyści z takiego modelu u zlecających. Za wcześnie jednak na ocenę trendu – na ten trzeba będzie poczekać do kolejnego badania.

Badanie producentów 2020 objęło wszystkie studia członkowskie KPR oraz 12 podmiotów niestowarzyszonych. Zebrane dane dotyczą okresu między styczniem a grudniem minionego roku, a więc sprzed pandemii koronawirusa.

Raport można pobrać ze strony www.kpr.sar.org.pl.

  • 1
producenci reklamowi

Badanie producentów reklamowych 2020

7 października 2020

  • 0
  • 3
  • 0
  • 0
  • 0
7.10.2020

Polak filantrop – pomaga i wymaga. Wyniki badania

Trwający kryzys covidowy uświadomił Polakom, jak ważne jest zaangażowanie filantropijne społeczeństwa i biznesu – wynika z raportu „Filantropia w CEE 2020”. Oceniono w nim potencjał filantropijny Polski i innych krajów Europy Środkowo-Wschodniej. W badaniu 39% rodaków potwierdziło, że pandemia zmieniła ich zachowania w obszarze dobroczynności. Dziś liczba pomagających Polaków wynosi 51%. Jednocześnie zwiększyły się oczekiwania względem firm. 56% badanych chce kupować produkty marek społecznie odpowiedzialnych, a 47% wyraża gotowość zapłacenia za nie wyższej ceny.

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
7.10.2020

Nagrody IAB Mixx Awards rozdane

Po raz czternasty zostały wręczone nagrody w konkursie IAB Mixx Awards. Najlepszą kampanią okazał się projekt „Hulaj z głową”, przygotowany przez Gong i MullenLowe MediaHub dla firmy ING Bank Śląski. Zdobył on nagrodę Best in Show. Przyznano także 4 złote statuetki dla kampanii: „Hulaj z głową” w kategorii Content Marketing, „Rano zebrano i wyborczy #bazarek na Twitterze” w kategorii Limited Budget, „#ZdalniDoPomocy” w kategorii Online Marketing with Influencer oraz „Graj i pomagaj z #PajacykBezPrzerwy” w kategorii Public Service, Non-profit Campaign & CSR.