Wyniki badania „MEC Mobile Report”
  • 0
  • 0
18.08.2014

Wyniki badania „MEC Mobile Report”

Blisko 2/3 polskich internautów ma smartfony. Internet w telefonie badani wykorzystują najczęściej do uruchamiania wyszukiwarek i przeglądania Facebooka. Używają też aplikacji, które ich zdaniem mogą zawierać reklamy, jeśli są darmowe. To niektóre z wniosków z czwartej edycji badania „MEC Mobile Report”.

O 17 proc. (z 53 do 61 proc.) wzrósł w 2014 r. odsetek polskich internautów mających smartfony. Telefony z Internetem są najmocniej rozpowszechnione wśród 15–19-latków – 78 proc. z nich to posiadacze smartfonów (w 2013 r. – 60 proc.). Największy, 45-procentowy wzrost popularności tych urządzeń nastąpił jednak w grupie 45–49-latków. 57 proc. osób z tego przedziału wiekowego deklaruje korzystanie z Internetu w telefonie. 

 

Wraz z popularyzacją smartfonów zmienia się ich rola w życiu konsumentów. 27 proc. właścicieli tych urządzeń, o 5 p.p. więcej niż rok wcześniej, nie wyobraża sobie bez nich życia.

W porównaniu z poprzednimi latami badani coraz częściej wykorzystują Internet w telefonach do kontaktów ze znajomymi – poprzez Facebooka (46 proc.) czy prywatną pocztę (41 proc.). Korzystanie z portalu społecznościowego jest znacznie powszechniejsze wśród kobiet (blisko 60 proc. wobec 31 proc. mężczyzn). Wśród grup wiekowych korzystanie z Facebooka w telefonie jest najpopularniejsze w grupie 15–19-latków (ponad 76 proc. z nich łączy się z tym portalem przez telefon).
 
Wciąż nieliczni użytkownicy smartfonów używają ich do transakcji finansowych (13 proc.) czy robienia zakupów (4 proc.). O ile w finansach widać trend wzrostowy – rok wcześniej 9 proc. badanych korzystało z komórki przy korzystaniu z tego rodzaju usług – o tyle zakupy za pomocą smartfona od dwóch lat robi ten sam odsetek właścicieli telefonów z Internetem.

Smartfonowcy coraz częściej instalują dodatkowe aplikacje – ściąga je 72 proc. właścicieli tych urządzeń, o 5 p.p. więcej niż rok wcześniej. Większość użytkowników ma ich jednak nie więcej niż dziesięć. Większość poprzestaje na darmowych opcjach. Mając do wyboru płatne aplikacje bez reklam i bezpłatne z reklamami, badani wolą nie płacić, a w zamian mieć styczność z komunikatami marketingowymi.

17 proc. właścicieli smartfonów ściąga zarówno płatne, jak i bezpłatne aplikacje. Odsetek użytkowników, którym zdarza się za nie płacić, lekko spadał na przestrzeni dwóch ostatnich lat. 

Wśród tych badanych, którzy mają swój aparat od przynajmniej sześciu miesięcy, prawie połowa myśli o wymienieniu go na nowy. Wśród tych, którzy smartfona nie mają, 13 proc. rozważa jego zakup.

O badaniu
Badanie zrealizował dom mediowy MEC w maju 2014 r. na próbie 1353 internautów powyżej 15. roku życia.

  • 4

18 sierpnia 2014

Reklama
Reklama