Wygoda w stylu glamour. Jakich mebli szukają Polacy w wyszukiwarce Google?
  • 0
  • 1
20.08.2019

Wygoda w stylu glamour. Jakich mebli szukają Polacy w wyszukiwarce Google?

Badania Google wskazują, że polski konsument wyposażający wnętrze inspiracji szuka głównie w Internecie. Interesują nas: styl glamour, eleganckie toaletki, ale również wygodne fotele.

Polska jest czwartym eksporterem mebli na świecie i szóstym co do wielkości ich producentem. Kupuje od nas nie tylko rynek europejski, ale i Stany Zjednoczone – wynika z badań Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli. A jakie meble kupujemy my, Polacy? I w jaki sposób to robimy?

Sam sposób zakupu mebli znacząco się zmienił. Nie zaczyna się już w sklepie, lecz w domu – na kanapie, w towarzystwie rodziny albo przy stole ze znajomymi. Inspiracje dotyczące meblarskich wyborów pojawiają się obecnie w każdym momencie i w każdym miejscu. W 2018 r. większość zapytań o home furnishing pochodziła z telefonów komórkowych. Stanowiła 65% zapytań w czwartym kwartale ubiegłego roku.

Współczesny klient jest przede wszystkim bardzo ciekawy. Poszukuje inspiracji w kraju i za granicą, jest niecierpliwy i wymagający. Informacje z Sieci pozwalają mu samodzielnie porównywać i analizować oferty, również na bazie rekomendacji influencerów wnętrzarskich. Dlatego wyszukiwarka Google jest swego rodzaju barometrem zachowań klienta – mówi Łucja Woźnica z Google Polska.

Liczy się komfort
Według raportu „Google Consumer Barometer 2018” Polacy coraz częściej szukają foteli i krzeseł. Ich wyszukiwanie wzrosło o 57% (najszybszy wzrost rok do roku w lutym 2019 r.). Chętnie wyszukiwane są również stoły (wzrost o 47%). Urządzając salon, odchodzimy od popularnych skórzanych kompletów wypoczynkowych na rzecz wygodnych uszaków (wzrost o 104%) oraz foteli wiszących (wzrost o 35%). Wiodącym stylem podczas wyszukiwania mebli w ogóle jest styl glamour. Do polskich sypialni coraz częściej trafiają toaletki (wzrost wyszukiwań o 240%) i nowe materace (wzrost o 370%).

W kuchni nie musi być laboratoryjnie
Nowe trendy widać też w polskich kuchniach. O 13% spadło zainteresowanie białymi zabudowami kuchennymi. Wzrosło natomiast wyszukiwanie kuchni szarych (o 15%), a także połączenia czerni z drewnem (o 50%). Choć Polska jest silnym producentem mebli, wciąż najchętniej kupujemy w zagranicznych sieciówkach. W lutym 2019 r. na Ikeę przypadało 25,2% wyszukiwań, na Leroy Merlin 12,8%, a na Castoramę 12,5%.

Mebli szukamy głównie jesienią. Największa liczba wyszukiwań nastąpiła w 2018 r. w listopadzie. To również zasługa wyprzedażowego szaleństwa związanego z Black Friday, które na dobre zagościło w polskich zwyczajach zakupowych.

20 sierpnia 2019

19 sierpnia 2019