Wydatki reklamowe w październiku 2017 r. Badanie IMM
  • 0
  • 12
14.11.2017

Wydatki reklamowe w październiku 2017 r. Badanie IMM

W październiku największy budżet na reklamę przeznaczyła branża farmaceutyczna – pokazuje badanie przeprowadzone przez Instytut Monitorowania Mediów. Sprawdzono wydatki na reklamę w prasie, radiu i telewizji w wybranych branżach: handlowej, farmaceutycznej, finansowej, motoryzacyjnej i telekomunikacyjnej.

Wydatki reklamowe w podziale na branże
W październiku 2017 r. wydatki reklamowe branży farmaceutycznej stanowiły 40% wszystkich nakładów na reklamę w zbadanych branżach. Na drugim miejscu znalazła się branża handlowa, na trzecim – finansowa.

Wydatki reklamowe w podziale na media
Wszystkie branże zainwestowały najwięcej środków w reklamę telewizyjną. W branżach farmaceutycznej i finansowej było to ponad 30% budżetu reklamowego. W branży motoryzacyjnej budżet lokowany był proporcjonalnie we wszystkich mediach.

Najwięksi reklamodawcy: branża farmaceutyczna
W rankingu największych reklamodawców z branży farmaceutycznej pierwsze miejsce zajmuje Aflofarm z budżetem wynoszącym ponad 113 mln zł. Kolejne miejsca należą do USP Zdrowie oraz Polpharmy.

Marki o największych wydatkach reklamowych: farmacja
Reklamodawcy z sektora farmaceutycznego największe budżety reklamowe ulokowali w produktach Ibuprom oraz Gripex (USP Zdrowie). W pierwszej trójce znalazł się także Voltaren (Novartis).

Najwięksi reklamodawcy: branża finansowa
W październiku największym reklamodawcą w branży finansowej był Bank Zachodni WBK. Zainwestował on w promocję ponad 16 mln zł. W pierwszej trójce znalazły się także Alior Bank oraz Bank Millennium.

Branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy kont bankowych, pożyczek gotówkowych oraz ogólnych usług finansowych.

Najwięksi reklamodawcy: branża handlowa
Najwięcej w promocję w branży handlowej zainwestowali: Lidl oraz Media Expert (budżety o wartości ponad 40 mln zł), a także Metro Group (właściciel m.in. marek Real i Saturn).

Kategorie reklamowanych sklepów: handel
W branży handlowej największy budżet został wykorzystany na reklamę sklepów z elektroniką oraz sklepów dyskontowych. Na trzecim miejscu znalazła się reklama hipermarketów.

Najwięksi reklamodawcy: branża motoryzacyjna
Według danych z monitoringu reklam IMM największy budżet reklamowy w branży motoryzacyjnej ulokował w mediach Volkswagen. W październiku na kolejnych miejscach znalazły się Toyota i General Motors.

Marki o największych wydatkach reklamowych: motoryzacja
Opel to marka, w którą zainwestowano najwyższe kwoty reklamowe (ponad 10 mln zł) w branży motoryzacyjnej. Za nim znalazły się Volkswagen oraz Renault.

Najwięksi reklamodawcy: branża telekomunikacyjna
Plus i Orange to najwięksi reklamodawcy z branży telekomunikacyjnej w październiku – z budżetami ponad 20 mln zł każdy. Trzecie miejsce należy do T-Mobile.

Typy reklamowanych produktów: telekomunikacja
Branża telekomunikacyjna w największym stopniu inwestowała w reklamy oferty na abonament, Internetu, a także oferty łączonej (telewizji, Internetu i telefonii w jednym pakiecie).

O badaniu
Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam Admonit IMM. Obejmuje okres 1–31 października 2017 r.

Badanie dotyczy reklam opublikowanych w prasie oraz wyemitowanych w radiu i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.

Autorką badania jest Magdalena Pawłowska.

14 listopada 2017

Czytaj także
Reklama

13 listopada 2017

Reklama