Wydatki reklamowe w listopadzie – w branży finansowej czuć święta
  • 0
  • 12
7.12.2017

Wydatki reklamowe w listopadzie – w branży finansowej czuć święta

Instytut Monitorowania Mediów zbadał listopadowe wydatki reklamowe w branży farmaceutycznej, finansowej, handlowej, motoryzacyjnej i telekomunikacyjnej. W sezonie grypowym i przedświątecznym to branże farmaceutyczna i handlowa najwięcej zainwestowały w reklamę.

Wydatki reklamowe w podziale na branże
W listopadzie 2017 r. największy budżet na reklamę przeznaczyła branża farmaceutyczna. Jej wydatki reklamowe stanowiły 38% wszystkich nakładów na reklamę w branżach zbadanych przez IMM.

Na drugim miejscu znalazła się branża handlowa, która zwiększyła nieco udziały w porównaniu z poprzednim miesiącem. Trzecia lokata przypadła branży finansowej.


Instytut Monitorowania Mediów

Wydatki reklamowe w podziale na media
Każda ze zbadanych branż zainwestowała najwięcej środków w reklamę telewizyjną. W branżach finansowej i telekomunikacyjnej było to ponad 80% budżetu reklamowego. W porównaniu z poprzednim miesiącem znacznie zmalały wydatki przeznaczone na reklamę prasową.


Instytut Monitorowania Mediów

Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych
W rankingu marek z branży farmaceutycznej o największych wydatkach reklamowych pierwsze miejsce zajmuje Ibuprom. Jego budżet wyniósł niemal 12 mln zł. Kolejne miejsca należą do marek Apap oraz Gripex.


Instytut Monitorowania Mediów

Farmacja: typy reklamowanych produktów
Najczęściej reklamowaną kategorią produktową z branży farmaceutycznej są preparaty na przeziębienie i grypę oraz na kaszel. Trzecie miejsce zajmują suplementy diety.


Instytut Monitorowania Mediów

Finanse: marki o największych wydatkach reklamowych
W listopadzie największym reklamodawcą w branży finansowej był BGŻ BNP Paribas Zainwestował on w promocję 10,5 mln zł. W pierwszej trójce znalazły się także Alior Bank oraz ING. Na kolejnych miejscach różnice w wydanych kwotach nie były znaczne.


Instytut Monitorowania Mediów

Finanse: typy reklamowanych usług
Branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy pożyczek gotówkowych, kont osobistych oraz kredytów gotówkowych. Porównując te dane z zestawieniem z zeszłego miesiąca, można zauważyć duże zmiany w wyborze reklamowanych usług. Jest to zapewne związane z okresem przedświątecznym.


Instytut Monitorowania Mediów

Handel: marki o największych wydatkach reklamowych
Najwięcej w promocję w branży handlowej zainwestowały Lidl (53 mln zł), Media Expert oraz Media Markt. Wydatki reklamowe największych marek wzrosły w listopadzie zauważalnie.


Instytut Monitorowania Mediów

Handel: typy reklamowanych sklepów
W branży handlowej największy budżet został wykorzystany na reklamę sklepów z elektroniką oraz sklepów dyskontowych. Na trzecim miejscu znalazła się reklama hipermarketów.


Instytut Monitorowania Mediów

Motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowych
Według danych z monitoringu reklam IMM największy budżet reklamowy w branży motoryzacyjnej ulokowała w mediach klasycznych Skoda. W listopadzie na kolejnych miejscach znalazły się Hyundai i Mercedes.


Instytut Monitorowania Mediów

Motoryzacja: typy reklamowanych produktów
W zestawieniu najczęściej reklamowanych produktów z branży motoryzacyjnej nie ma niespodzianek. 77% wydatków reklamowych przeznaczono na promocję samochodów osobowych.


Instytut Monitorowania Mediów

Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych
Plus i Orange to najwięksi reklamodawcy z branży telekomunikacyjnej w listopadzie – z budżetami ponad 23 mln zł każdy. Trzecie miejsce należy do T-Mobile. Oznacza to, że podium nie zmieniło się w porównaniu z październikowymi wynikami.


Instytut Monitorowania Mediów

Telekomunikacja: typy reklamowanych usług
Branża telekomunikacyjna w największym stopniu inwestowała w reklamy oferty na abonament, oferty łączonej (telewizja, Internet, telefon), a także oferty dla firm.


Instytut Monitorowania Mediów

O badaniu
Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam Admonit IMM. Obejmuje okres od 1 do 30 listopada 2017 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie i wyemitowane w radiu i telewizji.

Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.

7 grudnia 2017

Czytaj także
Reklama
Czytaj także
Reklama