Wyborcza.pl i SAR ze wspólną inicjatywą. Ma ona chronić reklamodawców przed botami i trollami oraz przeciwdziałać dezinformacji w Internecie
  • 0
  • 0
27.06.2019

Wyborcza.pl i SAR ze wspólną inicjatywą. Ma ona chronić reklamodawców przed botami i trollami oraz przeciwdziałać dezinformacji w Internecie

Wyborcza.pl oraz Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR zapraszają przedstawicieli rynku reklamowego do dialogu branżowego i podjęcia wspólnej inicjatywy na rzecz jakościowego ruchu w Internecie i przeciwdziałania dezinformacji. Projekt jest częścią strategii działań związanych ze zwalczaniem dezinformacji podjętych przez Komisję Europejską.

Na doświadczenia i decyzje odbiorców treści internetowych w coraz większym stopniu wpływają boty, trolle i fałszywi użytkownicy. Ich zwiększona aktywność wraz z przypadkami skanowania witryn i kopiowania treści w czasie rzeczywistym to realne zagrożenia dla wydawców i reklamodawców. Obniżają one skuteczność kampanii i zagrażają budżetom marek przeznaczonym na komunikację.

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, które podpisało Kodeks postępowania przeciwko rozpowszechnianiu dezinformacji i fake newsów w Internecie, jest inicjatorem kolejnej akcji. Jej celem jest zainteresowanie i włączenie jak największej liczby uczestników rynku reklamowego do pracy nad wdrożeniem standardów transparentności i jakości ruchu w Internecie.

SAR od lat prowadzi inicjatywę dialogu branżowego, której celem jest poprawa jakości komunikacji i dbałość o standardy. W jej ramach chcemy uruchomić kolejny okrągły stół poświęcony przeciwdziałaniu dezinformacji w Internecie, jej skutków dla użytkowników Sieci, konsumentów i reklamodawców. Chcemy najszerzej jak to możliwe budować świadomość tego problemu. Pragniemy też zachęcić rynek reklamowy do wdrożenia wspólnych standardów na rzecz jakościowego ruchu w Internecie.

Do spotkań i pracy nad standardami zapraszamy reklamodawców, agencje, organizacje branży komunikacji marketingowej i wydawców. Naszym partnerem w projekcie będzie Wyborcza.pl. Pierwszym sukcesem jest zainteresowanie tą tematyką marki Orange i innych reklamodawców podczas panelu Wyborcza.pl na konferencji (SAR-PSML) Polzak Marketing. Kolejnym krokiem będą branżowe spotkania i konsultacje w celu wypracowania standardów rynkowych. Przy szerokiej współpracy partnerów będziemy mogli monitorować jakość komunikacji w Sieci. Pomocne w tym będą narzędzia typu Anti-Bots and Trolls Shield – mówi Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.

Technologia Anti-Bots and Trolls Shield (ABT Shield) ogranicza wpływ botów i trolli na doświadczenie internautów, rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji czy skuteczność kampanii reklamowych. Pozwala określić, czy w grę wchodzi prawdziwy użytkownik, czy zautomatyzowany atak lub sztuczna aktywność sieciowa (bot).

Publikujemy treści dla czytelników, a nie dla botów. Podobnie robimy z reklamami, które emitujemy użytkownikom, a nie programom internetowym. Czas zmienić reguły panujące na rynku i zacząć dbać o jakość tego, co sprzedajemy. Dlatego zapraszamy wszystkich, którzy są tym zainteresowani, do opracowania wspólnych standardów jakościowego ruchu w Internecie – powiedział Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej” w trakcie czerwcowej konferencji (IAB) Interact.

Kiedy prowadzimy kampanie reklamowe, zależy nam, żeby docierały one do precyzyjnie określonej liczby osób. Warto jednak pamiętać, że liczy się nie tylko zasięg, ale i przede wszystkim jakość kontaktu z naszą reklamą oraz zaangażowanie odbiorcy. Razem z naszymi partnerami biznesowymi chcemy mieć pełną kontrolę nad jakością i skutecznością reklamy. Nie chcemy płacić za boty. Dyskusja rozpoczęta podczas konferencji Polzak Marketing (SAR-PSML) i Interact (IAB) otwiera oczy na to, jak powszechny jest to problem. Wskazuje też, że temat wymaga zaangażowania całego rynku – dodaje Paweł Patkowski, dyrektor marki i komunikacji marketingowej Orange Polska.

27 czerwca 2019

26 czerwca 2019