„Wszystkie dzieciaki są równie dobre” – druga odsłona kampanii marki Electrolux
  • 2
  • 1
9.06.2022

„Wszystkie dzieciaki są równie dobre” – druga odsłona kampanii marki Electrolux

Electrolux kontynuuje swoje działania na rzecz promowania równych szans dla wszystkich. W spocie wspierającym dziecięcy turniej piłki nożnej walczy z podziałami na „aktywności kobiece” i „aktywności męskie”.

Piłka nożna czy sztuki walki nie muszą być tylko dla chłopców. Z kolei gotowanie lub zajmowanie się ogródkiem nie musi być wyłącznie dla dziewczynek. Wyzbycie się stereotypów płci w procesie wychowawczym i wspieranie dzieci w rozwoju ich pasji i realizacji marzeń to klucz do zmian. To także większa zachęta dla nich do uprawiania sportu czy zajmowania się tym, na co mają ochotę. Taki przekaz marka buduje poprzez tegoroczną kampanię „Równie dobre”.

Marka Electrolux po raz piąty jest brązowym sponsorem dziecięcego turnieju piłki nożnej „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”, którego organizatorem jest Polski Związek Piłki Nożnej. To największe rozgrywki dziecięce w Europie. Tegoroczne partnerstwo z turniejem jest jednocześnie drugą odsłoną kampanii „Równie dobre”, pod hasłem „Wszystkie dzieciaki są równie dobre”. Promuje ona równościowe wychowanie dzieci.

Rozgrywki odbywają się w trzech kategoriach wiekowych. W turnieju rywalizują zespoły dziewczęce, chłopięce i mieszane do lat 8, 10 oraz 12. Co roku kluby sportowe i szkoły wystawiają do zawodów drużyny dziewczęce lub drużyny mieszane.

Skutkuje to tym, że w turnieju bierze udział coraz więcej dziewczynek. Stanowią one około 1/3 wszystkich uczestników. Dla kilku z nich turniej okazał się nie tylko doskonałą okazją do realizacji własnych pasji, ale też początkiem sportowej kariery. Wiele zawodniczek reprezentacji Polski w piłce nożnej kobiet zaczynało swój marsz po trofea właśnie podczas tego turnieju.

Marka wsparciem turnieju realizuje jedną ze swoich kluczowych wartości – wyrównywanie szans

W ramach działań Electrolux w trakcie finału ogólnopolskiego 12 i 13 czerwca przeprowadzi turniej piłkarskich trików o „Równie Dobry Puchar Electrolux”. Laureaci zmagań otrzymają puchar ufundowany przez markę, a także gadżety piłkarskie. Aktywacja będzie wspierana emisją spotu w kanałach digital i w kinach.

Tegoroczny finał ogólnopolski będzie rozgrywany w Warszawie od 12 do 14 czerwca. Tradycyjnie mecze finałowe odbędą się na murawie Stadionu PGE Narodowego. W zeszłym roku, jako brązowy sponsor piłkarskich zmagań, Electrolux postanowił wspierać równościowe podejście do wychowywania najmłodszych. Marka przygotowała na tę okazję spot „Równie dobre”. Zapytano w nim uczestników i uczestniczki turnieju o to, kto lepiej odnajduje się na boisku, a kto w kuchni.

Czy dziewczynki równie dobrze co chłopcy radzą sobie na boisku piłkarskim? A czy chłopcy równie dobrze co dziewczynki w kuchni? Odpowiedzi wyraźnie pokazały, że dzieci nie dzielą sportów czy czynności domowych na te dla dziewczyn i chłopaków. Według nich piłka nożna wcale nie jest bardziej dla chłopców, a gotowanie dla dziewczynek. To nie zależy od płci, ale od tego, jak bardzo się starasz i jak trenujesz.

Za pomysł kampanii „Równie dobre” oraz za działania w kanałach digital, w obszarze social media i media relations odpowiada agencja Cut The Mustard. Zakupem mediów zajął się dom mediowy Zenith.

  • 1
„Równie dobre” – druga odsłona kampanii Electroluxa

„Równie dobre” – druga odsłona kampanii Electroluxa

 

9 czerwca 2022