Wręczono nagrody w 23. edycji Effie Awards Poland
  • 0
  • 6
9.11.2022

Wręczono nagrody w 23. edycji Effie Awards Poland

8 listopada ogłoszono zwycięzców Effie za najbardziej efektywne kampanie i rozwiązania biznesowe. Uczestnikom konkursu wręczono 37 brązowych, 19 srebrnych, 10 złotych statuetek oraz Grand Prix Effie 2022.

Coraz częściej rola marketingu i reklamy obejmuje także edukację i odpowiadanie na aktualne fundamentalne problemy i wyzwania społeczne czy ekologiczne. Tegoroczną nagrodę Grand Prix Effie 2022 otrzymali:

Kampania ta wzbudziła emocje i odbiła się szerokim echem.

– Ostatnie lata w wielu krajach stoją pod znakiem walki o prawa kobiet. Wystarczy wspomnieć MeToo w Stanach czy Strajk Kobiet w Polsce, wydarzenia w Indiach, niedawne represje ze strony policji obyczajowej w Iranie. Czy marka, którą od 41 lat tworzą kobiety, mogła przejść obok tego obojętnie? Mogła, ale nie przeszła. Miała odwagę, aby przeciwstawić się stereotypom, na których opiera się cała kategoria. Poszła pod prąd. Opowiedziała się za prawem kobiet do bycia sobą, za inkluzywnością, tolerancją i wolnością. Zwróciła się do kobiet postępowych, wzbudziła emocje w słusznej sprawie. – powiedział Cezary Stypułkowski, prezes mBanku, wręczając nagrodę.

To przykład działań, w których misja marki została zintegrowana z jej ambitnym celem komercyjnym. Pokazuje dobitnie zarówno siłę komunikacji marketingowej w budowie wartości marki i biznesu, jak i rolę społeczną i kulturotwórczą marketingu – dodał.

Tę nagrodę dedykujemy wszystkim kobietom, które nadal wątpią w swoją wolność wyboru i w słuszność swojej drogi. Które codziennie poddają się krytyce i stereotypom z lamusa – powiedziała Magdalena Kozanowska, managing director w 180heartbeats + Jung v. Matt.

Złote statuetki Effie Awards Poland 2022 otrzymali autorzy kampanii i rozwiązań biznesowych:

  • w kategorii Marketing & Business Solutions – Blik Zbliżeniowy (Blik-C) – Blik, Spark Foundry, Change Serviceplan, Mastercard
  • w kategorii Finance – Dorośliście? Dorośliśmy! – ING Bank Śląski, Brain, Mediahub, Gong, Mosqi.to
  • w kategoriach: Consumer Goods oraz PR&Employer Branding – Jestem kobietą – Yes Biżuteria, 180heartbeats + Jung v. Matt, Stratosfera, Massive Music, Mediahub
  • w kategorii Services – Mata przejmuje Maka – McDonald’s, DDB Warszawa, OMD, 24/7Communication
  • w kategorii Long Term – Na zdrowie kategorii. Kujawski – Bunge, ThinkEco, Starcom, PZL
  • w kategorii Food – Nowoczesny makaron, a jak od babci. Lubella – Grupa Maspex, Starcom, Brainbox, Feeders Agency
  • w kategorii Medicines & Supplements – Przełamujemy tabu. DulcoSanofi CHC, IPG Health Spark Warsaw, PHD Media Direction
  • w kategorii Young Audience – Sport is an attitude. Sprandi – CCC
  • w kategorii PR&Employer Branding – Walka o Koszyki: rekrutacja przez gaming – Erbud, Globalworth, Gameset

W corocznym rankingu efektywności Effie najwyższe pozycje zajęli:

  • wśród agencji – DDB Warszawa
  • spośród agencji mediowych – Starcom
  • firma roku – Grupa Maspex

Organizatorem konkursu i wydarzenia jest SAR. Marketing przy Kawie jest patronem medialnym konkursu.

Pełna lista nagrodzonych i rankingi

Wręczono nagrody w 23. edycji Effie Awards Poland Wręczono nagrody w 23. edycji Effie Awards Poland Wręczono nagrody w 23. edycji Effie Awards Poland

  • 1
Poznaliśmy laureatów 23. edycji Effie Awards Poland

Poznaliśmy laureatów Effie 2022

 

8 listopada 2022