Wręczono Kryształy PR-u
  • 0
  • 0
8.10.2019

Wręczono Kryształy PR-u

Za nami 7. edycja konkursu Kryształy PR-u. Jego celem jest promowanie i nagradzanie najbardziej wartościowych inicjatyw jednostek samorządów terytorialnych i organów administracji państwowej jako inspiratorów kreatywnych działań i rozwiązań.

Projekty, które ubiegały się o Kryształy PR-u, oceniało jury w składzie:

  • prof. Sławomir Smyczek – przewodniczący,
  • Sebastian Chachołek,
  • Andrzej Malinowski,
  • Anna Adamus-Matuszyńska,
  • Marek Lipczyk,
  • Marek Skała,
  • Krzysztof Koj,
  • Marek Szeles.

W kategorii Najlepszy wizerunek w mediach społecznościowych wśród nominowanych znaleźli się:

  • Urząd Miasta Torunia
  • Gmina Miasto Sierpc
  • Gmina Miejska Ciechanów
  • Urząd Miasta Legnicy
  • Urząd Miasta w Tomaszowie Mazowieckim

Grand Prix otrzymały ex aequo Urząd Miasta w Tomaszowie Mazowieckim oraz Gmina Miejska Ciechanów. W opinii jury profile obu nagrodzonych jednostek cechuje:

  • naturalność przekazu,
  • doskonała interakcja z fanami,
  • niemal 100% odpowiedzi na komentarze,
  • bieżące aktualizowanie informacji.

Mieszkańcy mogą znaleźć tam zapowiedzi eventów, fotorelacje zdjęciowe, ale także bieżące informacje dotyczące remontów, inwestycji i prowadzonych projektów.

Profil prowadzony przez Urząd Miasta w Tomaszowie Mazowieckim znajduje się również na Instagramie. Zawiera atrakcyjne zdjęcia, które zachęcają turystów do odwiedzania miasta i są jego niewątpliwą wizytówką – uważa kapituła konkursowa.

Z kolei w profilu Gminy Miejskiej Ciechanów na uwagę zasługuje fakt, że profil prowadzony jest osobiście przez prezydenta miasta. Forma komunikacji skraca dystans między mieszkańcami a władzami miasta i buduje pozytywny wizerunek.

W kategorii Najlepszy film promocyjny pretendowali:

  • Gmina Olkusz
  • Urząd Miasta Rumii
  • Gmina Miasto Rzeszów
  • Urząd m.st. Warszawy
  • Urząd Miasta w Tomaszowie Mazowieckim

Zwyciężyła Gmina Miasto Rzeszów. Nagrodzony film pokazuje nie tylko szerokie możliwości rozwoju biznesowego w Rzeszowie. Prezentuje też miasto jako prężnie działający ośrodek naukowy i przemysłowy. Jury doceniło dynamiczny montaż, dobrze dobraną muzykę oraz zróżnicowane ujęcia, które są dodatkowym atutem filmu.

Wśród Najlepszych kreatywnych kampanii promocyjnych na uwagę zasłużyli:

  • Gmina Miasta Częstochowy
  • Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu
  • Urząd Miasta Gorzowa Wielkopolskiego
  • Urząd Miasta Rumii
  • Katowickie Wodociągi i Urząd Miasta Katowice

Grand Prix otrzymali ex aequo Gmina Miasto Częstochowa oraz Urząd Miasta Gorzowa Wielkopolskiego.

Jury doceniło ogromną kreatywność i pomysłowość towarzyszącą odejściu Częstochowy od dotychczasowego wizerunku miasta postrzeganego jedynie przez pryzmat Jasnej Góry. Świetnie zaprojektowane gadżety nawiązujące do gry słów „często-chowa” i prezentacja miasta jako miejsca skrywającego liczne tajemnice to podejście zasługujące na docenienie. Na uwagę zasługuje także wyjście z kampanią poza granice kraju i odpowiednie dopasowanie komunikatu do różnych grup docelowych.

Z kolei Gorzów Wielkopolski ujął kapitułę nieszablonowym podejściem. Spotkało się ono z tak dobrym odbiorem mieszkańców, że sami zaczęli tworzyć i publikować treści nawiązujące do spotów i oznaczać je hashtagiem Gorzów #stądjestem. Połączenie w jednej kampanii wizerunków znanych osób pochodzących z Gorzowa oraz zwykłych mieszkańców miasta stworzyło wizerunek miejsca, w którym ludzie dobrze się czują i nie wstydzą się głośno mówić o swoim pochodzeniu.

Kolejna kategoria to Najlepszy event społeczny. Obejmuje ona nieodpłatne wydarzenie organizowane dla mieszkańców przez uprawnione podmioty. Z tej kategorii zostały wyłączone eventy takie jak dni miast, dożynki i projekty o budżecie powyżej 100 tys. zł. W gronie nominowanych znaleźli się:

  • Urząd Gminy i Miasta Czerwionka Leszczyny
  • Urząd Miasta Legnicy
  • Urząd Miasta Kutna
  • Urząd Miejski w Zawierciu
  • Gmina Wiązowna

Grand Prix trafiło do rąk Urzędu Miasta Kutna. Zgłoszony do konkursu projekt „Różana rodzina” urzekł członków jury przemyślaną formą, wyjątkowymi założeniami i efektem jednoczącym mieszkańców miasta. Akcja obdarowywania najmłodszych obywateli Kutna oraz ich rodzin gadżetami pochodzącymi z miasta i prezentami od lokalnych firm jest doskonałym przykładem współdziałania urzędu oraz kutnowskiego biznesu. Wyjątkowa forma i indywidualne podejście do każdego malucha urodzonego w mieście, długofalowe efekty i ciągłość organizowanego dwa razy w roku wydarzenia czynią je jeszcze bardziej wyjątkowym i godnym podziwu.

Samorządy zgłosiły również projekty w kategorii Najlepsze gazety miejskie i biuletyny. Nominacje otrzymali:

  • Województwo kujawsko-pomorskie
  • Urząd Miasta Legionowa
  • Urząd Miasta Częstochowy
  • Urząd Miasta Opola
  • Urząd Miasta Torunia
  • Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej

Grand Prix trafiło do województwa kujawsko-pomorskiego. Przyznając Grand Prix w tej kategorii, jury doceniło wyróżniające się, przejrzyste i naładowane emocjonalnie okładki czasopisma. Nie bez znaczenia był także ciekawy dobór materiałów, skład gazety oraz tytuł, który niesie w sobie pozytywny przekaz.

Ostatnia kategoria to Najlepsza kampania promocyjno-informacyjna spółki samorządowej i instytucji miejskiej. Na uwagę zasłużyła pomysłowość widoczna zwłaszcza w promocji tematów trudnych oraz tych nierzadko budzących kontrowersje. Wśród nominowanych znaleźli się:

  • Jastrzębski Zakład Wodociągów i Kanalizacji
  • Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu
  • Legnickie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji
  • Zakład Utylizacyjny Gdańsk
  • Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Krakowie

Grand Prix zdobyło Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Krakowie. Kapituła doceniła szeroką i bogatą ofertę edukacyjną kierowaną zarówno do mieszkańców miasta, jak i turystów odwiedzających Kraków. Działania kierowane do wszystkich grup wiekowych, począwszy od przedszkolaków aż po dorosłych, są widoczne w przestrzeni miejskiej. Zwiększa to świadomość społeczną dotyczącą picia wody z kranu. Jednocześnie wszystkie gadżety i materiały promocyjne utrzymane są w spójnej estetyce. W całym projekcie wyróżnia się też duże zaangażowanie spółki w prowadzone akcje – uważa jury.

Laureaci Grand Prix Kryształów PR otrzymali statuetkę zaprojektowaną i wykonaną przez Artura Szołdrę. Marketing przy Kawie był patronem medialnym konkursu Kryształy PR-u i XV Konferencji PR w Samorządzie i Administracji Państwowej.

8 października 2019

7 października 2019