Wpływ kampanii brandowych na e-commerce w Polsce – raport K2 Precise
  • 0
  • 1
19.09.2022

Wpływ kampanii brandowych na e-commerce w Polsce – raport K2 Precise

Kampanie brandowe oparte na telewizji i wideo online są skutecznym narzędziem zwiększającym sprzedaż w e-commerce nawet w krótkim okresie. Generują do 7,25 proc. dodatkowego ruchu przy ROI 243 proc. – wynika z Raportu K2 Precise.

W raporcie „Wpływ kampanii brandowych na e-commerce w Polsce” przeanalizowano, jak kampanie telewizyjne oraz digital wideo emitowane w internecie wpływają na wzrost sprzedaży oraz świadomości 25 serwisów e-commerce.

Kampanie telewizyjne wszystkich przeanalizowanych marek odpowiadały średnio za 2,52 proc. dodatkowego ruchu w serwisie, który przekłada się na sprzedaż. Digital wideo okazało się tutaj bardziej skuteczne. Kampanie te przełożyły się bowiem na około 4,72 proc. dodatkowych wizyt. Łącznie kampanie multiscreen odpowiadały za 7,25 proc. dodatkowego ruchu w sklepach online. Wpływ telewizji na liczbę wizyt w e-sklepie jest większy w przypadku mniejszych sklepów.

Średnie ROI z kampanii telewizyjnych prowadzonych przez przebadane sklepy internetowe wyniosło 118 proc. Dla digital wideo wartość ta jest wyższa – 567 proc. Łącznie zwrot z inwestycji kampanii multiscreen wynosił 243 proc.

Efekt sprzedażowy kampanii wideo w telewizji i digitalu to tylko jeden z celów tych działań

Sklepy internetowe poprzez takie kampanie chcą także zbudować świadomość swojej marki. Obecnie na coraz bardziej konkurencyjnym rynku na preferencje konsumentów częściej mogą wpływać takie parametry, jak świadomość czy wizerunek danego sklepu. Stąd rozkwit kampanii e-sklepów w telewizji, mających realizować ten cel (jak np. kampanie Allegro czy Zalando).

W celu zmierzenia świadomości marki w raporcie posłużono się wskaźnikiem Google Trends Index. Mierzy on liczbę zapytań kierowanych do wyszukiwarki Google na wybraną frazę w określonym przedziale czasu. Średni wpływ telewizji na budowę świadomości, mierzony za pomocą tego indeksu, to 2,54 proc. Dla digital wideo wartość ta wynosi 0,82 proc. Łącznie kampanie multiscreen odpowiadały zatem za 3,36 proc. wzrostu indeksu Google Trends. Im większy brand, tym wpływ TV i wideo na utrzymanie świadomości jest większy.

O raporcie:

Raport K2 Precise: „Wpływ kampanii brandowych na e-commerce w Polsce” jest analizą 25 marek e-commerce:

  • z różnych kategorii;
  • o zróżnicowanej wielkości i komunikacji reklamowej;
  • aktywnych w telewizji przynajmniej raz w okresie od 2 września 2019 r. do 8 lutego 2022 r.

W tej grupie znalazły się zarówno małe sklepy, jak Chocolissimo.pl czy Semilac.pl, jak i duże marki, takie jak RTV Euro AGD czy Zalando.

W badaniu wykorzystano metodę modelowania ekonometrycznego na bazie regresji liniowej. Wykonano 50 modeli i przeanalizowano dwa KPI (wizyty w serwisie oraz Google Trends Index) dla każdego brandu.

Opracowanie składa się z czterech części:

  • Część 1 poświęcona jest metodologii, badanym KPI oraz czynnikom mediowym i okołorynkowym uwzględnionym w badaniu.
  • Część 2 prezentuje wyniki, w tym zwrot z inwestycji (średnie ROI).
  • Część 3 poświęcona jest wpływowi, zależnościom i efektywności kampanii w zależności od wielkości marek oraz czynników mediowych.
  • Część 4 raportu prezentuje, jaki wpływ na budowanie świadomości i sprzedaży ma optymalizacja siły kampanii TV.

 

  • 1
Raport K2 Precise: Wpływ kampanii brandowych na e-commerce w Polsce

Raport K2 Precise: Wpływ kampanii brandowych na e-commerce w Polsce

19 września 2022