„Co wolno w filmie, to nie w życiu”. Pazura, Figura i Milowicz w kampanii stacji Kino Polska o stereotypach, języku nienawiści i jesiennej ramówce
AdvertisementAdvertisement
  • 1
  • 9
17.09.2020

„Co wolno w filmie, to nie w życiu”. Pazura, Figura i Milowicz w kampanii stacji Kino Polska o stereotypach, języku nienawiści i jesiennej ramówce

Kanał Kino Polska rozpoczął kampanię swojej jesiennej ramówki, pt. „Co wolno w filmie, to nie w życiu”. W jej ramach zwraca uwagę na różnice między filmem a rzeczywistością i zachęca do posługiwania się językiem wolnym od stereotypów i nienawiści. Zaproszone do współpracy gwiazdy polskiego filmu, Katarzyna Figura, Cezary Pazura i Michał Milowicz podkreślają, że brak tolerancji, obraźliwe stereotypy i niegrzeczne sformułowania mogą być bardzo zabawne, ale tylko na ekranie.

Polskie komedie pełne są zapadających w pamięć cytatów, sformułowań dosadnych, często wulgarnych i obraźliwych, które czasem powtarzamy. Jednak polskie kino się zmienia, tak jak Polska się zmienia. Trudno nie zauważyć, że w ostatnich latach nabraliśmy większej świadomości tego, co i jak można powiedzieć, a czego na pewno mówić nie wypada.

Jesienią na antenie stacji Kino Polska będzie można obejrzeć polskie filmy, takie jak „Kiler”, „Kiler-ów 2-óch”, „Poranek kojota”, „Dzień świra”, „Miś”, „Ajlawju” czy „Nic śmiesznego”. Te produkcje osiągnęły już status kultowych i do dziś wywołują salwy śmiechu kolejnych pokoleń. Zawierają jednak w sobie sporą dawkę niepoprawności politycznej. Takie teksty, jak: „To jest moja żona lafirynda”, „Dupeczki, jazda, roznosić drinki”, „No i co ty, w mordę p… bambusie” czy „Cycki se usmaż” mogą dziś wywołać konsternację u niejednego widza.

Dlatego w kampanii „Co wolno w filmie, to nie w życiu” Kino Polska zestawia głośne, najbardziej niepoprawne politycznie sceny i cytaty z wymienionych wyżej filmów z aktualnym komentarzem występujących w nich aktorów.

Zdecydowałem się na współpracę z Kino Polska, ponieważ uważam, że kampania „Co wolno w filmie, to nie w życiu” jest mądra. Uświadamia poprzez rozrywkę, bawi i uczy jednocześnie, idealnie łącząc przyjemne z pożytecznym. Dla mnie jako aktora jest to bardzo ważne, bo zaczęliśmy traktować wszystko serio i często nie potrafimy podejść do filmu i jego bohaterów z odpowiednim dystansem, nawet jeśli jest to komedia. Jestem aktorem, więc bywam rasistą, seksistą i homofobem, ale tylko na ekranie, nigdy w życiu codziennym – mówi Cezary Pazura.

Kino Polska się zmienia, tak jak Polska się zmienia. W kampanii „Co wolno w filmie, to nie w życiu” odmładzamy wizerunek marki i proponujemy zupełnie inne spojrzenie na najlepsze polskie komedie. Nadaliśmy tym filmom zupełnie nowy kontekst, osadziliśmy je w nowej rzeczywistości. W ten sposób chcemy nie tylko odkrywać te filmy na nowo, ale i zachęcić wszystkich do dyskusji na temat naszych postaw i języka, którym się posługujemy.

Zarówno my, jak i wspaniali aktorzy, z którymi współpracujemy, stawiamy wyraźną granicę między filmową fikcją a rzeczywistością i zachęcamy wszystkich do pozbycia się uprzedzeń oraz szkodliwych stereotypów w codziennym życiu. Z takim przekazem chcielibyśmy dotrzeć do jak najszerszego grona fanów polskiego kina – dodaje Patrycja Gałązka, general brand manager Kino Polska TV.

Kampania rozpocznie się 18 września. Obejmie przede wszystkim media internetowe (YouTube, Facebook, Instagram, portale ogólnotematyczne i filmowe, np. Filmweb), współpracę z aktorem Miśkiem Koterskim oraz influencerem Krzysztofem Gonciarzem i youtuberami z kanału Sfilmowani. Spoty będą emitowane również na antenie Kino Polska.

  • Opracowanie strategii i koncepcji kreatywnej, a także przygotowanie materiałów graficznych oraz postprodukcja spotów: Digital Kingdom
  • Produkcja: Papaya Films
  • Planowanie i zakup mediów: RL Media oraz dział marketingu Kino Polska TV
  • 9
Kino Polska

Kino Polska promuje jestenną ramówkę, fot. Piętka Mieszko/AKPA

fot. Piętka Mieszko/AKPA

fot. Piętka Mieszko/AKPA

fot. Piętka Mieszko/AKPA

fot. Piętka Mieszko/AKPA

fot. Piętka Mieszko/AKPA

fot. Piętka Mieszko/AKPA

fot. Piętka Mieszko/AKPA

fot. Piętka Mieszko/AKPA

17 września 2020

16 września 2020