- 0
- 3
„Woda opadła, psy zostały” – kampania pomocowa dla bezdomnych zwierząt
Celem kampanii pomocowej „Woda opadła, psy zostały” jest zebranie środków umożliwiających odbudowę i wyremontowanie schronisk na Dolnym Śląsku. Potrzeba minimum 1,3 mln zł. W kampanii wykorzystano fragmenty ścian zniszczonych schronisk.
Ponad 1 300 000 zł – tyle pieniędzy jest potrzebnych, aby bezdomne psy z województw dolnośląskiego i opolskiego mogły wrócić do schronisk, które przed powodzią były ich azylem. Najbardziej ucierpiały:
- Fundacja Pod Psią Gwiazdą z Kłodzka,
- Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt w Konradowej,
- Schronisko Azyl w Dzierżoniowie.
Wielka woda we wrześniu zniszczyła nie tylko setki domów i gospodarstw. Wtargnęła także do schronisk dla bezdomnych zwierząt. Wraz z nią zniknęły zapasy żywnościowe dla czworonogów i sprzęt. Doszczętnie zniszczone zostały boksy dla zwierząt, umożliwiające opiekę nad nimi.
Aby móc kontynuować swoją misję, Fundacja Pod Psią Gwiazdą z Kłodzka musi zbudować schronisko całkowicie od nowa
Koszt realizacji tego celu to 1 800 000 zł, a obecnie udało się zebrać około 640 000 zł. Z kolei do odbudowania zalanych pomieszczeń schroniska Azyl w Dzierżoniowie brakuje 110 000 zł. Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt w Konradowej potrzebuje 100 000 zł.
W momencie szczytu powodziowego pomoc dla poszkodowanych była duża, jednak z czasem zaczęła maleć. Szkody i potrzeby są nadal ogromne, a przed schroniskami najtrudniejszy czas – zima. Wpływ na to mają nie tylko trudne dla zwierząt warunki pogodowe, ale także liczba nowych podopiecznych, którzy trafiają w tym okresie do placówek.
Kampania „Woda opadła, psy zostały”
W ramach kampanii mury z zalanych schronisk zostaną umieszczone w trzech dużych miastach w Polsce. Na pierwszy ogień idzie Warszawa. Instalacja zlokalizowana będzie na terenie Browarów Warszawskich, przy ul. Krochmalnej 61. Linia wody odwzorowana przez grafików ukazuje, do jakiego poziomu dotarła powódź. Umieszczone na murze i odpowiednio przeskalowane podobizny prawdziwych psów mieszkających w zalanych schroniskach obrazują, jak niebezpieczna była to dla nich sytuacja.
– Ideą kampanii jest przypomnienie wszystkim o naszych czworonożnych przyjaciołach z zalanych terenów. Pomimo tego, że bezpośrednie zagrożenie życia minęło, to ich los nadal jest niepewny. Wykorzystując prawdziwe mury ze zniszczonych schronisk, chcemy pokazać, że za każdą z tych ścian kryją się historie zwierząt, które potrzebują naszego wsparcia – mówi Grzegorz Kuźnik, managing partner z MSL.
Fundacja Psia Brać zorganizowała zbiórkę online. Obok każdego muru umieszczony jest kod QR, który po zeskanowaniu przenosi skanującego na stronę portalu Pomagam.pl, gdzie prowadzona jest zbiórka.
Kampania zainicjowana i zrealizowana została pro bono dzięki połączeniu sił agencji Saatchi & Saaatchi, MSL oraz Zenith. Wsparcia udzieliły pozostałe podmioty należące do Grupy Publicis.
- 3