Witryny internetowe firm pożyczkowych pod lupą ekspertów SEO agencji Up & More
  • 0
  • 2
16.11.2020

Witryny internetowe firm pożyczkowych pod lupą ekspertów SEO agencji Up & More

Agencja Up & More opublikowała drugą część raportu „Sektor finansowy w wyszukiwarkach”. Tym razem przeanalizowano najliczniejszą grupę w polskim sektorze finansowym, czyli firmy pożyczkowe. W jaki sposób walczą o klienta? Które skutecznie pozycjonują się na frazy „chwilówka”, „pożyczka przez Internet”?

Zespół Up & More zweryfikował 100 najpopularniejszych witryn internetowych firm pożyczkowych. Pod uwagę wzięto następujące parametry:

  • widoczność w top 3 wyników wyszukiwania,
  • widoczność w top 10 wyników wyszukiwania,
  • trust flow,
  • liczba linków przychodzących,
  • aktualna pozycja na najważniejsze i najczęściej wyszukiwane słowa kluczowe,
  • page speed.

Działania SEO dotyczące pożyczek pozabankowych wymagają dużego doświadczenia w pozycjonowaniu i znajomości branży. Z jednej strony konkurencja jest ogromna, ale z drugiej strony budżety marketingowe nie należą do najmniejszych.

Dużym problemem w kwestii pozycjonowania, szczególnie dla mniejszych firm pożyczkowych mogą być wymagania, jakie wynikają z działania algorytmu PayDay Loan. Google poświęca szczególną uwagę wynikom wyszukiwania dotyczącym słów kluczowych w tej branży – komentuje Adrianna Napiórkowska, senior SEO specialist w Up & More.

Jakie są najważniejsze wnioski? W kontekście widoczności top 3 oraz top 10 prowadzą dokładnie te same 3 firmy pożyczkowe, ale w innej kolejności. To: Vivus, Zaplo, Loando.

W top 3 najniższą widoczność mają: Alegotówka, eKredycik, Halopżyczka, Minipożyczka, Polożyczka, Pożyczkodaj, Money Planet, Zylion, Sloan, Vippo. Niska lub wręcz zerowa widoczność firm wynika przede wszystkim z braku prowadzenia działań SEO.

A jak firmy pożyczkowe wypadają w kontekście parametru trust flow? Okazuje się, że nie są to te same firmy będące w czołówkach widoczności. Największe zaufanie Google do witryny osiągają Kokos, Finansowo oraz DailyCredit. Jednak w zestawieniu z bankami notują dwukrotnie niższe wyniki. Zawartość witryn bankowych uznawana jest za bardziej wartościową.

W przypadku pożyczek bardzo zakorzeniły się różne sformułowania, jak chociażby „chwilówka”. Jak wynika z raportu, najwyższe pozycje w wynikach organicznych dla tej wspomnianej frazy zajmują kolejno: Via, Wonga, Smart Pożyczka. Cała reszta badanych firm znajduje się poza pierwszą 10 wyników wyszukiwania, natomiast 77 z nich nie ma pozycji w pierwszej 100 wyników.

Najwyższe pozycje w wynikach organicznych na frazę „pożyczka przez Internet” mają Wonga, Loando, Provident. W top 10 znajdują się także: Pożyczka Plus, Via SMS, Smart Pożyczka.

Raport uwzględnia również zestawienia firm pożyczkowych z uwagi na pozostałe parametry oraz frazy kluczowe, takie jak „pożyczka bez zaświadczeń”, „pożyczka na dowód” etc. Jednak niewiele z badanych firm pojawia się w pierwszej 10 wyników wyszukiwania. Tracą one pozycje kosztem porównywarek, wortali finansowych oraz blogerów.

Na podstawie wyników możemy wysnuć wniosek, że działania SEO firm pożyczkowych są zaniedbywane kosztem innych działań marketingowych. Firmy pożyczkowe chętniej inwestują w działania afiliacyjne, ale często także w offline – reklamy, telewizyjne, radiowe czy outdoor – informują eksperci raportu.

Raport „Sektor finansowy w wyszukiwarkach, część 2” można znaleźć na stronie: www.upmore.pl.

  • 2
witryny internetowe firm pożyczkowych

Witryny internetowe firm pożyczkowych pod kątem SEO

Tomson

3 tygodnie temu

Czy twórcy tego raportu sprawdzili właściwie jakąś z tych stron? np. loando to PORÓWNYWARKA a nie firma pożyczkowa. Równie dobrze można wrzucić do tego raportu totalmoney abo czerwona-skarbonka.pl.
Kardynalny błąd, który pokazuje zerową wiedzę o branży. Wystarczyłoby wejść na tę stronę, ale chyba student który pracował nad tym raportem nie miał na to czasu.

15 listopada 2020

13 listopada 2020