Wilno punktem G Europy w litewskiej kampanii
  • 0
  • 2
10.08.2018

Wilno punktem G Europy w litewskiej kampanii

Wystartowała kampania „Vilnius: The G-spot of Europe” („Wilno: Punkt G Europy”), przygotowana przez firmę Go Vilnius. W ten sposób promuje się stolica Litwy.

Hasło uzupełnia zdanie: „Nikt nie wie, gdzie jest, ale jak już znajdziesz, będzie niesamowicie”. Towarzyszy temu zdjęcie kobiety leżącej na prześcieradle z wyrysowaną mapą Europy. W ekstazie ściska ona kontur Litwy.

Seksualne odniesienia pojawiają się też na stronie internetowej kampanii. Można tam np. znaleźć takie zakładki jak Użyj języka, Zrób to w ciemności, Odważ się eksperymentować czy Osiągnij szczyt.

Działania kierowane są przede wszystkim na rynek niemiecki i brytyjski. Mają promować miasto jako miejsce dla milenialsów poszukujących alternatywnych miejsc turystycznych.

Akcja spotkała się z krytyką m.in. ze strony Kościoła oraz Arturasa Zuokasa, byłego burmistrza Wilna. Dodatkowe kontrowersje związane są z terminem rozpoczęcia działań. We wrześniu kraj odwiedzić ma bowiem papież Franciszek. Jak podaje „Wprost”, litewski rząd poprosił władze miasta o odłożenie kampanii do czasu zakończenia wizyty. Organizatorzy odmówili.

  • 2

10 sierpnia 2018