WieśMac w filharmonii w kampanii McDonald’s Polska
  • 1
  • 1
29.04.2021

WieśMac w filharmonii w kampanii McDonald’s Polska

McDonald’s Polska rozpoczął kampanię promującą burgery WieśMac w wersji z wędzonym serem i sosem chrzanowym. Spot, w którym ukazano wizytę bohaterów w filharmonii, spotkał się jednak z krytyką.

Reklama zatytułowana „Swojski WieśMac. Przy nim możesz być sobą” ukazuje pierwsze spotkanie młodego mężczyzny z rodzicami narzeczonej. Pary spędzają wieczór w filharmonii. Taki pomysł na wieczór nie do końca odpowiada jednak rodzicom. Jak się okazuje, wszyscy lepiej bawią się w McDonald’s Polska przy burgerach WieśMac.

Spot pojawił się w kanale marki na YouTube i spotkał się z krytyką. Internauci zarzucali McDonald’s, że utrwala stereotypy na temat muzyki klasycznej i dyskredytuje kulturę. Marka wyłączyła już możliwość komentowania wideo.

Do sprawy odnieśli się również influencerzy związani z kulturą wysoką. Głos zabrała m.in. Nadia Attavanti Blogerka Klasycznie Muzyczna. Na swoich facebookowym profilu zwróciła uwagę, że wspomniana w reklamie fast foodu VII Symfonia Szostakowicza powstała podczas oblężenia Leningradu, gdy mieszkańcy masowo umierali z głodu.

  • 1
WieśMac w filharmonii

WieśMac w filharmonii

29 kwietnia 2021

28 kwietnia 2021