„Wiemy, wiemy... nie szukasz miłości, tylko pracy”. Ruszyła kampania Just Join IT
  • 0
  • 3
25.05.2022 Aktualizacja:

„Wiemy, wiemy… nie szukasz miłości, tylko pracy”. Ruszyła kampania Just Join IT

Just Join IT – portal pracy dla programistów – zrealizował kampanię mediową, w której pokazuje kulisy codziennego życia w branży IT. Robi to lekko, w nieco abstrakcyjny sposób. Celem pierwszego spotu kampanii było odkrycie dwóch perspektyw jednej rozmowy kwalifikacyjnej.

W kuluarach często mówi się o zderzeniu dwóch światów: HR-u i programistów. Ci pierwsi robią wszystko, by dotrzeć do najlepszego kandydata i zaproponować mu pracę. Ci drudzy są przyzwyczajeni do dziesiątek wiadomości od rekruterów i rekruterek na LinkedInie każdego dnia. Coś sprawia jednak, że mimo różnic oba te światy łączą się i koniec końców dochodzi do współpracy.

Spot zdradza kulisy jednej, wydaje się, zwyczajnej rozmowy rekrutacyjnej, która przyniosła odmienne emocje dla każdej ze stron. Staraliśmy się pokazać kulisy życia społeczności IT, którą znamy jak nikt inny, ponieważ tworzymy największe community w Polsce. Tylko w samych grupach na Facebooku mamy ponad 170 tys. programistów. W końcu ten świat, w pozornie nic nieznaczących gestach, skrywa w sobie wiele tajemnic. Chcieliśmy je ukazać za pośrednictwem relacji: programiści versus świat, całość okraszając delikatnym uśmieszkiem – mówi Marcin Jaskółka, head of marketing Just Join IT.

Portal zapowiada, że spot otwiera serię, w której pojawi się wiele aspektów codzienności w świecie IT

  • Pierwszy telefon od rodziców po podpisaniu umowy o pracę w poważnej firmie.
  • Czym programiści zajmują się na wakacjach i jakie strony przeglądają w pracy?
  • Czy tzw. water cooler talk może być interesująca?

Odpowiedzi na te i inne pytania mają znaleźć się w kolejnych produkcjach.

Kampania prowadzona jest w kanałach internetowych. Wszystkie filmy będzie można obejrzeć w kanale portalu pracy na YouTube. Spoty będą widoczne także w formatach reklamowych display i social media marki.

Kreacja: zespół marketingu Just Join IT ze wsparciem Jakuba Biela oraz domu produkcyjnego Truskavka, który także wyprodukował filmy. Wyreżyserowania całości podjął się Krzysztof Kosz.

[Aktualizacja, 26 maja 2022 r.]
Firma Just Join IT zdecydowała o wstrzymaniu kampanii, ponieważ spot ukazujący programistów w stereotypowy i infantylny sposób nie został pozytywnie przyjęty w branży. Reklama ukazywała rozmowę kwalifikacyjną z perspektywy rekruterki i rekrutowanego. Rozmarzona kobieta opowiadała koleżance, że jej rozmówca programista patrzył na nią niewinnym wzrokiem, a na koniec chwycił ją za rękę. W kolejnym ujęciu rekrutowany programista opowiada o tej samej rozmowie koledze. Z lekkim wstrętem przyznaje, że próbując wziąć ze stołu długopis, chwycił rekruterkę za rękę. Mężczyźni pochłonięci są przy tym grą.

  • 3
Ruszyła kampania Just Join IT

Ruszyła kampania Just Join IT

Ruszyła kampania Just Join IT
Ruszyła kampania Just Join IT
 

24 maja 2022

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
24.05.2022

Apel „PR to nie propaganda” – ZFPR zachęca przedstawicieli branży PR do jego podpisywania

W listopadzie 2021 r. Związek Firm Public Relations wspólnie z Instytutem Monitorowania Mediów oraz firmą analityczno-badawczą Zymetria opublikował raport „PR to nie propaganda”. Powstał on w odpowiedzi na nadużycia w stosunku do terminu public relations, które od dłuższego czasu można obserwować w przestrzeni publicznej. Teraz ZFPR zachęca wszystkich przedstawicieli branży PR do aktywnego wyrażenia sprzeciwu wobec nadużyć poprzez wirtualne podpisanie apelu.