Większość konsumentów deklaruje porzucenie marek, które nie działają na rzecz zapobiegania zmianom klimatycznym
  • 0
  • 2
8.12.2021

Większość konsumentów deklaruje porzucenie marek, które nie działają na rzecz zapobiegania zmianom klimatycznym

Trzy na 5 osób deklaruje, że w ciągu najbliższego roku przestanie kupować produkty marek, które nie działają na rzecz zapobiegania zmianom klimatu. Globalne badanie „The Rise of Sustainable Media” Dentsu International i Microsoft Advertising analizuje postawy i zachowania konsumentów w zakresie zrównoważonego rozwoju, a także to, w jaki sposób mogą one na nowo zdefiniować działania biznesowe na rzecz klimatu oraz strategie wzrostu. Prawie połowa konsumentów przygotowuje się do zmiany marek i usług na bardziej ekologiczne. Trzy osoby na 10 są gotowe zapłacić więcej za bardziej ekologiczne alternatywy produktów i usług.

Badanie pokazuje, że w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy 59% konsumentów na całym świecie zamierza przestać korzystać z marek, które nie podejmują działań w sprawie zmian klimatycznych. W Polsce w badaniu zadeklarowało tak 82% konsumentów. Respondenci niemal jednogłośnie deklarują, że chcą, by firmy nie tylko robiły to, co właściwe dla planety, ale także by „świeciły przykładem”. 91% ludzi chce, aby marki wyraźniej pokazywały, że dokonują pozytywnych wyborów dotyczących planety i środowiska.

Chęć aktywnego przyjęcia bardziej zrównoważonego stylu życia przeszła do głównego nurtu. 87% ankietowanych twierdzi, że pragnie zrobić więcej, aby przeciwdziałać zmianom klimatu. Zmiany klimatyczne są najczęściej identyfikowanym przez konsumentów problemem. Problem ten wyprzedza pandemię Covid-19 (85%), zdrowie rodziny i przyjaciół (79%) czy koszty życia (76%).

Ponieważ zmiany klimatyczne są na szczycie obaw, prawie połowa (45%) badanych osób twierdzi, że rozważyłaby marki, firmy lub usługi, które są bardziej ekologiczne lub przyjazne dla środowiska niż te wybierane obecnie. 30% respondentów twierdzi, że są skłonni zapłacić więcej za marki, które oferują te bardziej ekologiczne alternatywy.

Wielu konsumentów nie wie jednak, od czego zacząć. Czują się przytłoczeni opcjami i sprzecznymi informacjami. 84% uważa, że trudno jest stwierdzić, czy marki i firmy naprawdę dbają o kwestie ekologiczne. Jak rozwiązać ten problem braku informacji? Zdaniem 42% badanych firmy powinny dostarczać jasnych, porównywalnych danych na temat śladu węglowego ich produktów i reklamy.

Do tej pory dostarczanie i konsumpcja reklam w mediach nie została jeszcze powiązana z emisją dwutlenku węgla w oczach opinii publicznej:

  • jedna na siedem osób (15%) uważa, że przeglądanie Internetu negatywnie wpływa na klimat,
  • 17% uważa, że oglądanie telewizji przyczynia się do emisji dwutlenku węgla,
  • 14% mówi to samo o grach,
  • 11% o streamingu muzyki.

Spośród osób, które uważają, że dostarczanie i konsumpcja reklam ma negatywny wpływ na środowisko, 14% twierdzi, że podjęło już działania w związku z interakcją z markami. Ponad trzy czwarte (77%) badanych na całym świecie w ciągu pięciu lat zamierza wydawać pieniądze tylko na marki, które stosują zieloną i zrównoważoną reklamę.

O badaniu
Badanie Dentsu International i Microsoft Advertising przeprowadzone zostało na grupie 24 068 dorosłych w 19 krajach w sierpniu 2021 r. Kraje objęte badaniem to Argentyna, Australia, Brazylia, Chiny, Francja, Hiszpania, Indie, Japonia, Kanada, Meksyk, Niemcy, Polska, Rosja, RPA, Singapur, Stany Zjednoczone, Turcja, Wielka Brytania i Włochy.

Źródło: www.mediatel.co.uk

  • 2
Konsumenci zapowiadają porzucenie marek, które nie reagują na zmiany klimatu

Konsumenci zapowiadają porzucenie marek, które nie reagują na zmiany klimatu

Konsumenci zapowiadają porzucenie marek, które nie reagują na zmiany klimatu

8 grudnia 2021

  • 1
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
8.12.2021

Rok w wyszukiwarce Google – sport, wydarzenia w Polsce i na świecie oraz nietypowa serialowa gra

W tym roku internauci z całego świata emocjonowali się sportowymi wydarzeniami. Hasło Euro 2020 znalazło się na pierwszym miejscu polskiego zestawienia roku w wyszukiwarce Google. Na globalnej liście mistrzostwa Europy uplasowały się na piątym miejscu. Cały świat podbił serial „Squid Game” z Korei. Produkcja pokazująca grę o przetrwanie zagościła na listach haseł zyskujących na popularności na całym świecie – w Polsce zajęła szóste miejsce, na świecie dziewiąte. Nie zabrakło haseł i pytań związanych z pandemią Covid-19, szczególnie tych dotyczących szczepień. Polscy użytkownicy Internetu szukali również informacji o spisie powszechnym czy o wydarzeniach w Afganistanie. Polowali też na lody Ekipy.

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
8.12.2021

Warunkowa zgoda na koncentrację Carrefour – Tesco

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał warunkową zgodę na nabycie przez Carrefour Polska powierzchni handlowej wykorzystywanej przez hipermarket Tesco w Bielanach Wrocławskich. Transakcja może dojść do skutku pod warunkiem zmniejszenia powierzchni innego sklepu Carrefoura mieszczącego się przy ul. Gen. Hallera 52 we Wrocławiu. Za sprawą zaproponowanego warunku zachowana zostanie konkurencja na rynku z korzyścią dla konsumentów.

7 grudnia 2021