Widoczność reklam w trzecim kwartale 2019 r.: mocniejsze i słabsze formaty. Raport Meetrics
  • 0
  • 1
28.10.2019

Widoczność reklam w trzecim kwartale 2019 r.: mocniejsze i słabsze formaty. Raport Meetrics

Meetrics opublikował kwartalny „Raport widoczności reklam” dotyczący poszczególnych rynków europejskich, w tym Polski. W trzecim kwartale 2019 r. Polska pozostała w środku europejskiej stawki w zakresie reklamy display i odnotowała wzrost widoczności reklamy wideo.

Jeśli chodzi o widoczność reklam, w trzecim kwartale 2019 r. występują znaczne różnice między formatami wideo, display oraz reklamami mobilnymi na różnych rynkach. Takie są wnioski z raportu opublikowanego przez Meetrics.

Publikacja zawiera szczegółowe zestawienie widoczności poszczególnych formatów reklam. Porównuje też widoczność na różnych europejskich rynkach.

Raport wskazuje jednocześnie najczęstsze przyczyny braku widoczności według ich procentowego rozkładu. Przyczynami tymi są zwykle:

  • nieoptymalne pozycje reklamy display,
  • zbyt szybkie przełączanie na inne strony.

Według raportu średni wskaźnik widoczności reklam display w Polsce wynosi 56%. To czyli o 2 p.p. mniej w porównaniu do wskaźnika widoczności w drugim kwartale bieżącego roku.

Liderem rynku w Europie pozostaje Austria ze wskaźnikiem widoczności na poziomie 68%. Trzeci kwartał w Polsce wygląda znacznie lepiej w kategorii wideo. Widoczność wzrosła o 9 p.p. – z 60% w drugim kwartale 2019 r. do 69% w trzecim kwartale.

Z przyjemnością informujemy o rosnących w Polsce wskaźnikach widoczności reklam wideo w czterech kolejnych kwartałach. Średnie wskaźniki widoczności na innych rynkach europejskich są nadal znacznie wyższe, ale trend jest obiecujący. Chcemy zachęcić naszą branżę do ciągłej poprawy jakości powierzchni reklamowych, z korzyścią dla całego rynku – mówi Hubert Świtalski, country manager w Meetrics Poland.

Pełny raport można pobrać ze strony www.meetrics.com po pozostawieniu danych.

O badaniu
Meetrics w swoich badaniach wykorzystuje definicję viewability rekomendowaną przez IAB i Media Rating Council. Reklama jest uważana za widoczną, jeśli co najmniej 50% jej powierzchni jest widoczne na ekranie przez co najmniej 1 sekundę (dla reklam wideo – przez co najmniej 2 sekundy).

  • 1

Viewability benchmark report – Q3/2019

28 października 2019