WHO wzywa do działania w kwestii internetowych reklam niezdrowego jedzenia kierowanych do dzieci
  • 0
  • 0
14.03.2019

WHO wzywa do działania w kwestii internetowych reklam niezdrowego jedzenia kierowanych do dzieci

World Health Organisation opublikowała raport, w którym ostrzega przed internetowymi reklamami niezdrowego jedzenia kierowanymi do dzieci. Jak zauważa organizacja, ostatnio liczba takich reklam znacznie się zwiększyła, a organy regulacyjne mają przestarzałe metody walki z nimi.

WHO nawołuje do większego nadzoru i wprowadzenia ograniczeń w stosowaniu kampanii internetowych kierujących do dzieci reklamy niezdrowych produktów. Ostrzega też, że organy regulacyjne nie są odpowiednio przygotowane do rozwiązania problemu w obecnej formie.

Ma to związek z rosnącą świadomością problemów związanych z otyłością. Jej efektem jest ograniczenie takich przekazów w tradycyjnych kanałach reklamowych. Powstała jednak znaczna rozbieżność regulacyjna pomiędzy nimi a mediami społecznościowymi i przestrzenią mobile. Są to obszary znacznie trudniejsze do nadzorowania.

W raporcie WHO podkreślono zwiększającą się liczbę praktyk stosowanych przez marki w Internecie, mających na celu przyciągnięcie dzieci. Wśród nich jest m.in. wykorzystywanie influencerów i popularnych osobowości YouTube.

Używamy niewłaściwej broni. Innowacje technologiczne stosowane przez reklamodawców odbierają skuteczność naszym działaniom. Te nie sprawdzają się już w obecnym kontekście. Dla marek cyfrowy świat jest wspaniały – jest bardziej ukierunkowany i pozwala na korzystanie ze znacznie większej ilości danych – zauważa João Breda z WHO.

Pełen raport dostępny jest na stronie WWW World Health Organisation.

Źródło: www.telegraph.co.uk

 

14 marca 2019