WhitePress przejął Senuto
  • 1
  • 1
6.10.2022

WhitePress przejął Senuto

WhitePress ogłasza połączenie sił z platformą SEO Senuto. Oznaczać to ma dla przejmowanej platformy szybką ekspansję i rozwój na zagranicznych rynkach.

Pierwsze rozmowy i negocjacje dotyczące transakcji rozpoczęły się w kwietniu, a w październiku Grupa WhitePress stała się właścicielem 100 proc. udziałów w Senuto, polskiej platformie do SEO i content marketingu. Połączenie zakłada zachowanie pełnej samodzielności i niezależności kupowanego podmiotu, dotychczasowego brandu oraz zespołu.

W strukturze zarządu Senuto pozostaje CEO Damian Sałkowski, który jednocześnie będzie wspierał rozwój platformy WhitePress. Z kolei założyciel start-upu z Bielska-Białej, Paweł Strykowski zaangażuje się w rozwój Senuto.

WhitePress to platforma typu marketplace, która wspomaga tworzenie i dystrybucję artykułów online. Obejmuje zasięgiem 25 krajów europejskich oraz Turcję i Brazylię. Od 2021 r. należy do globalnej spółki RTB House. Łącznie zatrudnia 140 osób.

Senuto jest firmą technologiczną i platformą Saas, założoną i rozwijaną w Polsce od 2016 r. Wspomaga analizę wyników pozycjonowania, wspiera pozycjonerów w zakresie strategii SEO. Udostępnia też moduł Content Suite, automatyzujący tworzenie treści zgodnych z oczekiwaniami Google. Na co dzień z platformy korzysta 14 tys. użytkowników.

W planach na najbliższe miesiące jest integracja obu firm w zakresie narzędzi, dostępu do analityki, wszystkich danych oraz procesu monetyzacji platform.

  • 1
Paweł Strykowski, WhitePress (od lewej), Damian Sałkowski, Senuto

Paweł Strykowski, WhitePress (od lewej), Damian Sałkowski, Senuto

6 października 2022