„Week ends in Gdańsk!” – miasto promuje się wśród turystów zagranicznych
  • 0
  • 0
13.09.2017

„Week ends in Gdańsk!” – miasto promuje się wśród turystów zagranicznych

Nowa kampania miasta ma zachęcić turystów z Wielkiej Brytanii, Irlandii, Norwegii, Szwecji, Danii oraz Niemiec do spędzania jesiennych weekendów w Gdańsku.

Każdego roku Gdańsk odwiedza coraz więcej turystów, w tym znaczna część z zagranicy. Najwięcej gości spoza Polski przyjeżdża do Gdańska z Niemiec, krajów skandynawskich oraz Wielkiej Brytanii. Władze miasta chcą, by było ich jeszcze więcej – zwłaszcza jesienią i zimą.

W międzynarodowej kampanii podkreślone zostały atuty Gdańska jako miasta otwartego, dostępnego, z bogatą, wszechstronną ofertą nawet dla najbardziej wymagających turystów. Miasta, które potrafi zachwycić nie tylko w letnie słoneczne dni.

Spot promocyjny, będący kluczowym elementem kampanii „Week ends in Gdańsk!”, zrealizowano w konwencji baśniowej opowieści, ukazującej Gdańsk jako miejsce magiczne, owiane tajemnicą. Bohaterami reklamy są ludzie w różnym wieku, którzy znajdują się w Gdańsku w intrygujących sytuacjach.

Fabułę uzupełnia utwór muzyczny specjalnie skomponowany przez Marka Kuczyńskiego, gdańskiego twórcę muzyki filmowej, koncertowej i teatralnej. Emisja spotu przewidziana jest m.in. w ramach kampanii na portalu wydawnictwa turystycznego Lonely Planet.

Organizatorzy stawiają przede wszystkim na Internet. Zasięg kampanii szacują na około 15 mln kontaktów z przekazem reklamowym na wybranych rynkach zagranicznych.

– W przeciwieństwie do realizowanych w przeszłości przez miasto kampanii zagranicznych, w wypadku tegorocznej nie koncentrujemy się na emisji spotów reklamowych w telewizji. Obecna kampania nastawiona jest głównie na ekspozycję w Internecie oraz szeroko zakrojone działania z zakresu digital marketingu – wyjaśnia Karolina Janik, CEO agencji Personal PR, koordynującej prace nad kampanią.

W ramach kampanii Gdańska Organizacja Turystyczna stworzyła landing page Week-ends.pl w czterech wersjach językowych. Prezentuje on oferowany przez miasto produkt turystyczny związany z turystyką typu city-break. Jako element „Week ends in Gdańsk!” przeprowadzona zostanie kampania Google AdWords, a także akcja z międzynarodowymi influencerami.

Działania uzupełnią: przesyłka kreatywna do najlepszych wybranych mediów zagranicznych tematycznie związanych z podróżowaniem oraz konkurs w mediach społecznościowych. Do wygrania będą weekendowe pobyty w wybranych hotelach w Gdańsku.

Zleceniodawcą kampanii jest Miasto Gdańsk we współpracy z Gdańską Organizacją Turystyczną. Realizuje ją agencja Personal PR. Produkcją spotu zajęła się agencja Lokomotion.

Reklama

13 września 2017

Czytaj także
Reklama
Czytaj także
Reklama