- 0
- 1
Webinar marketing – trzy obszary, w których wykorzystasz potencjał webinarów
Dostarczanie odbiorcom jakościowej treści wymaga nieustannego poszukiwania kanałów dotarcia do wybranej grupy odbiorców. W tym przypadku ciekawym i coraz chętniej wykorzystywany formatem – nie tylko w kontekście edukacyjnym – są webinary. Czym jest zatem webinar marketing i jakie płyną z niego korzyści?
Webinar marketing – trzy obszary działania
Marketerzy i PR-owcy muszą nieustannie rozwijać swój warsztat. Bo choć powiedzenie „Content is King” nie traci swojej aktualności, funkcjonujące dotychczas kanały komunikacji zmieniają się, wciąż pojawiają się również nowe. Aby osiągać satysfakcjonujące rezultaty, należy postawić na dobór odpowiednich narzędzi i wdrożenie przemyślanej strategii. Webinary umożliwiają połączenie dwóch aspektów współczesnego content marketingu, a więc edukacji oraz promocji produktów i usług.
Webinar marketing sprawdza się w trzech sektorach działania:
- marketingu, poprzez m.in. lead generation i lead nurturing,
- PR, pozwalając na budowanie świadomości marki, edukację i tworzenie eksperckiego wizerunku,
- Sprzedaży, umożliwiając np. prowadzenie interaktywnych video demonstracji produktu.
W celu sprawdzenia możliwości webinar marketingu można skorzystać tutaj z 30-dniowego bezpłatnego okresu próbnego ClickMeeting.
Generowanie wysokiej jakości leadów
Z marketingowego punktu widzenia warto zwrócić uwagę przede wszystkim na możliwość prowadzenia bezpośrednich działań sprzedażowych (np. demonstracja produktu), a także pozyskiwania kontaktów (lead generation) oraz tzw. budowania relacji i zaangażowania (lead nurturing) za pośrednictwem webinarów.
Jak wynika z raportu „State of Online Events” od ClickMeeting – polskiej platformy do webinarów i spotkań online – 36,5% wydarzeń przeprowadzonych na niej w 2020 r. miało charakter sprzedażowy lub marketingowy. Jak więc pozyskiwać w ten sposób leady? Wystarczy dodać odpowiednią rubrykę w stronie rejestracji na wydarzenie.
- 1
Jak dobrze przygotować się do webinaru? Najważniejsze funkcje
Aby wykorzystać pełnię potencjału webinar marketingu, warto postawić przede wszystkim na jakościową, ekspercką treść. Konieczne będzie również wykorzystanie odpowiednich narzędzi, takich jak:
- Możliwość tworzenia CTA odsyłającego np. do landing page’a,
- Ankiety,
- Zautomatyzowane tworzenie i wysyłka zaproszeń, podziękowań, nagrań webinaru,
- Streamowanie wydarzeń na YouTube/Facebooku,
- Generowanie statystyk dotyczących wydarzeń,
- Webinary na żądanie i webinary automatyczne, dzięki którym obecność prezentera w czasie rzeczywistym nie będzie konieczna.
Ważną funkcją jest możliwość wykorzystania materiału wideo w późniejszym czasie i promowanie go w wielu kanałach (np. na blogu/mediach społecznościowych/mailingu). Dzięki temu zbudowanie kompleksowej strategii będzie łatwiejsze.
- 1