„Wcale tak bardzo się nie różnimy, prawda?”. Niepełnosprawni w filmie Santander Banku Polska
  • 1
  • 0
29.05.2019

„Wcale tak bardzo się nie różnimy, prawda?”. Niepełnosprawni w filmie Santander Banku Polska

Blisko 5 mln* Polaków doświadcza niepełnosprawności. Co 6–8. osoba mijana na ulicy ma dostrzegalną lub (częściej) niewidoczną niepełnosprawność. Jakie są ich potrzeby? Jakie mają oczekiwania jako pracownicy, klienci? Santander Bank Polska realizuje kampanię pod hasłem „Wcale tak bardzo się nie różnimy, prawda?”.

W Polsce blisko 15% społeczeństwa stanowią osoby z niepełnosprawnością. W całej Unii Europejskiej to grupa ponad 80 mln osób**. Według statystyk liczba ta systematycznie rośnie. Dostrzega to także sektor finansowy. Santander Bank Polska od dziewięciu lat realizuje program „Obsługa bez barier”. Ułatwia on klientom z różnymi potrzebami korzystanie z usług, niezależnie od wybranego kanału.

Bank prowadzi także działania edukacyjne oraz bierze udział w projektach skierowanych do osób z niepełnosprawnościami. W tym roku przygotował kampanię, której osią jest film „Wcale tak bardzo się nie różnimy, prawda?”.

Do udziału w nim zaproszono osoby z niepełnosprawnościami. Ideą klipu jest przybliżenie ich perspektywy i potrzeb oraz pokazanie, jak funkcjonują w przestrzeni społecznej i prywatnej.

Film prezentowany jest w social media, w tym na kanale Santander Banku Polska na YouTube oraz na stronie programu „Obsługa bez barier”. Opracowany został w trzech wersjach: z napisami i tłumaczeniem w polskim języku migowym dla osób niesłyszących oraz z audiodeskrypcją dla osób niewidomych.

*www.niepelnosprawni.gov.pl
**www.euobserver.com

29 maja 2019