Wavemaker: Polacy podzieleni w kwestii zaangażowania marek na rzecz LGBTQ+
  • 0
  • 2
25.06.2019

Wavemaker: Polacy podzieleni w kwestii zaangażowania marek na rzecz LGBTQ+

Blisko połowa polskich internautów uważa, że marki nie powinny angażować się we wsparcie społeczności LGBTQ+. Niekoniecznie stoi to w sprzeczności z ich systemem wartości. Sześciu na dziesięciu badanych uważa po prostu, że firmy powinny być neutralne światopoglądowo – pokazuje badanie firmy Wavemaker.

45 proc. polskich internautów jest raczej lub zdecydowanie przeciwnych angażowaniu się marek we wsparcie społeczności LGBTQ+, np. poprzez udział w paradzie równości. Pozostałe osoby wyrażają obojętność (29 proc.) lub poparcie (26 proc.).

Wyraźnie częściej zaangażowanie marek w aktywność wokół kwestii LGBTQ+ popierają kobiety (31 proc. wobec 20 proc. mężczyzn). Co ciekawe, badanych nie różnicują istotnie wiek, zamożność czy miejsce zamieszkania.

Wsparcie dla zaangażowania marek jest związane ze światopoglądem respondentów. Nawet jednak wśród uczestników parad równości nie ma pełnej zgody co do tego, czy marki powinny wspierać społeczności LGBTQ+ Wśród uczestników parad 53 proc. pozytywnie ocenia taką aktywność brandów. Niemal 30 proc. sprzeciwia się natomiast komunikowaniu wsparcia mniejszości.

Takie postawy badanych wynikają z mocno ugruntowanego wśród polskich konsumentów przekonania, że firmy powinny być neutralne w kwestiach światopoglądowych. Sześciu na dziesięciu respondentów badania Wavemakera podpisuje się pod takim stwierdzeniem. 30 proc. jest obojętnych, a 12 proc. badanych wyraźnie oczekuje zaangażowania marek.

Jakie marki polscy konsumenci kojarzą ze wsparciem LGBTQ? Badanie pokazuje, że przede wszystkim brandy z kategorii rozrywka, jak Google, MTV czy Netflix.

Chociaż oceny konsumentów są podzielone, nie wynika z nich jednoznaczna wskazówka dla marketerów, by angażować lub wystrzegać się tematów związanych z LGBTQ. Ponad połowa konsumentów badanych przez Wavemaker podejrzewa czysto marketingowe intencje firm angażujących się we wsparcie mniejszości. Opierając się wyłącznie na postawach konsumentów, marki ograniczają ryzyko i pozostają neutralne światopoglądowo. Niektóre jednak kwestionują status quo. Wytyczają trendy i w dłuższej perspektywie na tym zyskują, jak choćby Ben & Jerry’s – mówi Paweł Gala, CEO Wavemaker.

O badaniu
Wavemaker badał postawy konsumentów wobec zaangażowania marek we wsparcie LGBTQ w czerwcu 2019 r. metodą wywiadów internetowych wśród 1 tys. polskich internautów.

  • 2

25 czerwca 2019

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
25.06.2019

„Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2019” – raport Izby Gospodarki Elektronicznej

Coraz chętniej korzystamy z większej liczby kanałów, przy czym mamy mniej ulubionych miejsc zakupowych. Sklepy stacjonarne są ulubionym miejscem zakupów 22% badanych. Ich popularność spadła o 10 p.p. względem zeszłego roku. 11% wskazało platformy zakupowe, 10% e-sklepy, a 7% media społecznościowe. 40% respondentów nie ma ulubionego miejsca zakupowego. Przeważnie są to osoby młode – pokazuje raport Izby Gospodarki Elektronicznej.

24 czerwca 2019