Wavemaker: Netflix umacnia status lovebrandu
  • 0
  • 2
2.07.2020

Wavemaker: Netflix umacnia status lovebrandu

24 proc. klientów płatnej telewizji rozważało w ciągu ostatniego roku rezygnację z kablówki lub satelity. Co piąty odbiorca naziemnej telewizji myślał o zakupie abonamentu – pokazuje „Projekt cyfrowizja V” – badanie firmy Wavemaker. Netflix umacnia status lovebrandu – większość klientów serwisu twierdzi, że prędzej zrezygnowałaby z kablówki niż z niego.

Co czwarty klient operatorów płatnej telewizji rozważał w ciągu ostatniego roku cord-cutting, czyli pozbycie się abonamentu w kablówce bądź platformie cyfrowej. Odsetek ten nie powiększył się względem ostatnich lat. Podobnie zresztą, jak stabilny był odsetek gospodarstw płacących za telewizję według badań założycielskich Nielsena.

Na skłonność do rezygnacji nie ma dużego wpływu wysokość płaconego abonamentu telewizyjnego. Głównym powodem rozważania rezygnacji okazuje się jednak kwestia ceny usługi. Wśród potencjalnych cord-cutterów rośnie też przekonanie, że płatne telewizje oferują zbyt mało ciekawych programów. Coraz częściej wskazują też oni Internet jako alternatywne źródło ciekawych treści wideo.

Ranking kanałów, które trzymają klientów przy usłudze płatnej telewizji, otwiera w tegorocznej edycji badania National Geographic, za którym plasują się HBO i Discovery. Podobnie wygląda ranking potencjalnych cord-cutterów, a więc newralgicznych klientów operatorów pay TV.

O ile odsetek potencjalnych odchodzących prezentuje się stabilnie, o tyle wyraźnie wzrósł w stosunku do poprzedniej edycji badania odsetek osób rozważających zakup kablówki lub satelity. Powiększył się on z 14 do 21 proc. Na ten efekt mógł wpłynąć zarówno okres realizacji „Projektu cyfrowizja V” (pierwsza połowa marca, a więc początek lock-downu, który zamknął ludzi w domach przed telewizorami), jak i uatrakcyjnianie ofert operatorów. Zainteresowani zakupem płatnej telewizji najczęściej byli mieszkańcy wsi i osoby w wieku 35–44 lata, uważający, że w bezpłatnej telewizji jest za mało kanałów, za to dostrzegający atrakcyjne oferty operatorów kablówek i platform.

W „Projekcie cyfrowizja V” agencja Wavemaker testowała też scenariusz, w którym abonenci płatnej telewizji jednocześnie subskrybujący Netflixa (największy serwis SVoD) muszą wybrać tylko jeden abonament. Z roku na rok rósł odsetek tych, którzy twierdzili, że zostawiliby subskrypcję Netflixa. W 2020 r. osiągnął on 60 proc. Dla połowy takich osób ważnym argumentem jest to, że serwis nie emituje reklam.

O badaniu
„Projekt cyfrowizja V” agencja Wavemaker realizowała na próbie 1,5 tys. respondentów w wieku 16+, metodą wywiadów internetowych.

  • 2
Netflix

Netflix umacnia status lovebrandu

2 lipca 2020

1 lipca 2020

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
1.07.2020

Ponad 1/5 użytkowników mobilnego Internetu to dzieci i młodzież. Analiza Selectivv

Na podstawie danych z okresu od grudnia 2019 do kwietnia 2020 r. oraz z marca 2019 r. firma Selectivv zbadała, jak zmieniła się aktywność dzieci i młodzieży na urządzeniach mobilnych. Dzieci i młodzież to profil behawioralny w bazie firmy określony na podstawie korzystania z danych aplikacji lub grup aplikacji. Analizowana próba wyniosła 1 915 596 użytkowników (urządzeń mobilnych) oraz 14 693 020 uruchomień aplikacji z wybranych kategorii.