Wavemaker: Internet najbardziej niezastąpionym medium, rola telewizji wzrosła w pandemii
  • 0
  • 1
5.11.2021

Wavemaker: Internet najbardziej niezastąpionym medium, rola telewizji wzrosła w pandemii

Gdyby badani musieli ograniczyć korzystanie z mediów do jednego kanału, niemal 6 na 10 osób wskazałoby Internet. To wciąż najbardziej niezastąpione medium, ale już nie aż tak, jak w szczycie pandemii, gdy było pierwszym wyborem dla 2/3 internautów. Badanie Wavemakera pokazuje natomiast lekki wzrost znaczenia telewizji na przestrzeni ostatniego roku.  

Gdyby musieli ograniczyć korzystanie z mediów do zaledwie jednego kanału, 58 proc. polskich internautów wskazało na Sieć jako ten najbardziej niezastąpiony. Dla 17 proc. badanych najważniejszym medium pozostaje telewizja. Jej znaczenie rośnie wraz z wiekiem badanych. Wśród osób po 45. roku życia niemal co czwarta postawiłaby na telewizję jako medium pierwszego wyboru.

W stosunku do wiosny 2020 r. nastąpił lekki spadek znaczenia Sieci (z 67 proc.), a wzrost znaczenia telewizji (z 12 proc.). Niewykluczone, że jest to efekt pandemii, która zwiększyła znaczenie domowej rozrywki, w tym telewizji, w życiu sporej części badanych.

W przypadku Polaków najbardziej przywiązanych do Internetu nie zmienił się ranking top 3 najważniejszych stron w Sieci. Gdyby byli zmuszeni, by ograniczyć korzystanie z Internetu do jednego serwisu, najwięcej badanych zdecydowałoby się na YouTube, który na podium uzupełniają Facebook i Netflix.

Z kolei w rankingu najważniejszych stacji telewizyjnych ranking top 3 tworzą Polsat, TVN24 i TVN. Pozycja TVN24 wyraźnie wzrosła, co zapewne również ma związek z rosnącą wagą informacji w pandemicznej wciąż rzeczywistości.

Choć Wavemaker stawia badanych przed czysto hipotetycznym wyborem, ich wskazania dowodzą całkiem realnej siły mediowych marek. Szczególnie w odniesieniu do YouTube i Facebooka otrzymujemy obraz silnej dominacji i potwierdzenie, że dla wielu osób te serwisy to niemal synonim Internetu. Nie dziwią więc rosnące oczekiwania wobec ich właścicieli – mówi Paweł Gala, szef Wavemakera.

O badaniu
Badanie znaczenia mediów to część „Projektu Cyfrowizja VI”, który agencja Wavemaker realizowała pod koniec czerwca 2021 r. na grupie 1500 Polaków z dostępem do Sieci.

  • 1
Internet najbardziej niezastąpionym medium

Internet najbardziej niezastąpionym medium – pokazuje badanie Wavemakera

5 listopada 2021

4 listopada 2021

  • 0
  • 4
  • 0
  • 0
  • 0
4.11.2021

Polscy konsumenci w Internecie najwięcej wydają na obuwie. Płacą szybkim przelewem

Po około 200 zł miesięcznie wydają podczas e-zakupów polscy konsumenci na obuwie (201 zł), odzież (199 zł) oraz artykuły spożywcze (188 zł). To wartości zbliżone do tych sprzed roku. Wówczas badani deklarowali wydatki na produkty z wymienionych kategorii odpowiednio w wysokości 228, 190 i 194 zł. W tym roku natomiast znacząco więcej wydają na sprzęt RTV/AGD: 1232 zł w skali sześciu miesięcy, w porównaniu do deklarowanych 915 zł w poprzedniej fali badania „E-commerce w Polsce” Gemiusa.