Wavemaker: blisko połowa konsumentów ma preferencje względem marki, jeszcze zanim zacznie zakupy
  • 0
  • 2
29.08.2019

Wavemaker: blisko połowa konsumentów ma preferencje względem marki, jeszcze zanim zacznie zakupy

49 proc. konsumentów wie, jaką markę kupić, jeszcze zanim w ogóle zaplanuje zakup w danej kategorii. Preferencje te występują najpowszechniej przy wyborze telefonu, samochodu czy supermarketu (jako miejsca zakupu) – pokazują dane z Momentum, projektu badawczego agencji Wavemaker.

Niemal połowa konsumentów wie, po jaką markę sięgnęłaby w danej kategorii, nawet jeśli nie planuje w niej zakupów. Najsilniejsze preferencje przejawiamy względem marek:

  • supermarketów (2/3 analizowanych konsumentów),
  • telefonów komórkowych (62 proc.),
  • samochodów (60 proc.).

Konkretne marki mebli, telewizorów czy jogurtów mają mniej zwolenników zdeklarowanych na długo przed zakupem – pokazują dane z Momentum Data Lake.

Telefony komórkowe to kategoria, w której konsumenci mają mocno ugruntowane preferencje względem konkretnych marek. Tu najsilniejszą pozycję mają w Polsce Samsung i Huawei. Odpowiednio 25 i 13 proc. klientów wskazuje, że wybraliby tę właśnie markę, zanim jeszcze przystąpią do zakupu.

Dlatego w tej kategorii decyzje zakupowe polskich konsumentów zapadają relatywnie szybko. Grupie 38 proc. Polaków zakup telefonu zajmuje do siedmiu dni od czasu podjęcia decyzji o zakupie.

Konsumenci optymalizują procesy decyzyjne. Dążą do ograniczania wyboru w świecie przeładowanym ofertami i reklamami rozmaitych produktów. Dla reklamodawców często oznacza to konieczność zmieniania ich przekonań, a nie swobodnego kształtowania preferencji. Każdy z tych scenariuszy oznacza inny dobór przekazu i kanałów dotarcia – komentuje Łukasz Pytlewski, szef badań w agencji Wavemaker.

O badaniu
Momentum Data Lake jest szerokim projektem analitycznym Wavemakera. Agencja diagnozuje w nim sytuację marek na różnych etapach ścieżki zakupowej, identyfikuje punkty styku i przekazy, które mogą napędzić jej zakup. Sprawdza też, jakie są bariery w przebiciu się do koszyka klienta.

29 sierpnia 2019

28 sierpnia 2019

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
28.08.2019

Profil polskiego kibica Ekstraklasy. Kim jest, ile ma lat, z kim flirtuje przez Internet? Analiza Selectivv

Średnio mecze Ekstraklasy przyciągają 22% kobiet. Legia Warszawa, Miedź Legnica, Lechia Gdańsk i Zagłębie Lubin – to na trybunach tych stadionów znajdziemy najwięcej fanek piłki nożnej. Najchętniej na ligowe mecze chodzą osoby w wieku 36–40 lat, a studenci stanowią 5,59% publiki. Czego jeszcze możemy się dowiedzieć o kibicach na stadionach Ekstraklasy? Firma Selectivv opublikowała badanie obejmujące dane zebrane pasywnie na wszystkich szesnastu stadionach w sezonie 2018/2019.