Wartość product placement w 2019 r. w polskich kanałach telewizyjnych wyniosła blisko 700 mln zł. Badanie Pentagon Research
  • 0
  • 1
26.02.2020

Wartość product placement w 2019 r. w polskich kanałach telewizyjnych wyniosła blisko 700 mln zł. Badanie Pentagon Research

W 2019 r. przychody z lokowania produktów stanowiły istotny budżet stacji telewizyjnych. Pentagon Research zarejestrował ponad 2600 marek, które pojawiały się na antenie w trakcie audycji w telewizji. Łączna wartość lokowania produktu wyniosła 693,5 mln zł.

Tradycyjnie na pierwszym miejscu znalazł się producent przypraw Prymat. Od kilku lat product placement stanowi podstawę jego strategii marketingowej.

Kolejne miejsca na podium zajęły: sieć sklepów Biedronka oraz firma Zwieger, która produkuje naczynia i akcesoria kuchenne. Tuż za podium plasuje się producent wody mineralnej Muszynianka.

Top 20 marek lokujących produkty w polskich programach telewizyjnych
Wartość product placement w 2019 r. w polskich kanałach telewizyjnych

Prawie połowa wartości mediowej została wygenerowana przez 15 czołowych marek. Jednocześnie odpowiadają one za 1/3 wszystkich wskazań w monitorowanych kanałach telewizyjnych.

26 lutego 2020

25 lutego 2020