Warszawskie zoo z kampanią „ZOOstaw, nie dokarmiaj”
  • 0
  • 8
5.07.2019

Warszawskie zoo z kampanią „ZOOstaw, nie dokarmiaj”

W czerwcu rozpoczęła się kampania warszawskiego zoo: „ZOOstaw, nie dokarmiaj”. Działania są realizowane w formatach ATL-owych i digitalowych. Potrwają do końca roku.

Warszawskie zoo wciąż mierzy się z problemem dokarmiania zwierząt przez odwiedzających. Takie zachowanie powoduje problemy zdrowotne zwierząt, a nawet może prowadzić do ich śmierci. Z tego powodu zoo zdecydowało się na rozpoczęcie kampanii zwracającej uwagę na ten problem.

Akcja ma uświadamiać, że dokarmianie zwierząt przez zwiedzających, nawet z pozoru zdrowym jedzeniem, może mieć dla mieszkańców zoo tragiczne skutki. Ważne jest również poinformowanie, że zwierzaki mogą być karmione tylko przez swoich opiekunów.

Kampania „ZOOstaw, nie dokarmiaj”

Koncepcja kreatywna wykorzystuje potencjał storytellingowy zwierząt mieszkających w ogrodzie. Formuła graficzna oraz wykorzystanie spersonifikowanych mieszkańców zoo stanowiło kontynuację poprzedniej kampanii „ZOObacz mnie całego!”. Zoo przeprowadziło ją pod koniec 2018 r. W ten sposób na nośniki trafiły m.in.:

  • papuga – ara zielonoskrzydła,
  • małpa – kapucynka żółtobrzucha,
  • słoń afrykański,
  • żubr europejski,
  • goryl nizinny.

Każde ze zwierząt jest podpisane imieniem, które faktycznie nosi jego gatunkowy odpowiednik żyjący w warszawskim zoo.

Kampania „ZOOstaw, nie dokarmiaj”

Kreacje zawierają krótką wypowiedź zwierzaka w pierwszej osobie. To opis jego autentycznej historii związanej z dokarmianiem oraz konsekwencji dla zwierzęcia. Komunikatom nadano więc osobisty charakter. Ma to przemawiać do wyobraźni i sprzyjać kształtowaniu postaw.

Autorem kampanii jest Allegro Brand Experience Agency. Agencja przygotowała kreację kampanii, key visual, a także roll out kreacji citylightów, formatów digitalowych, animacji na monitory wewnątrz pojazdów komunikacji miejskiej. Stworzyła również materiały informacyjne do komunikacji w samym zoo.

  • 5

Kampania „ZOOstaw, nie dokarmiaj”

Kampania „ZOOstaw, nie dokarmiaj”

Kampania „ZOOstaw, nie dokarmiaj”

Kampania „ZOOstaw, nie dokarmiaj”

5 lipca 2019

4 lipca 2019