Warszawska Syrenka wzięła wolne i poszła zbadać piersi w kampanii „Dzień na U”
  • 1
  • 3
22.10.2021

Warszawska Syrenka wzięła wolne i poszła zbadać piersi w kampanii „Dzień na U”

Ruszyła trzecia odsłona kampanii „Dzień na U”, zainicjowanej w 2019 r. przez Fundację Rak’n’Roll Wygraj Życie! w partnerstwie z Avon Kontra Rak Piersi. Po raz kolejny zachęca Polki do regularnych badań USG i przypomina, że ten dzień powinien być stałym punktem w ich kalendarzu. W tym roku w akcji wzięła udział także warszawska Syrenka, o czym opowiada film promujący kampanię. W spocie wystąpili: Aleksandra Hamkało, Borys Szyc, Jessica Mercedes, Kuba Karaś i Daria Zawiałow.

Syrenka Warszawska zniknęła na jeden dzień z Bulwarów Wiślanych. Wszystko po to, by wziąć udział w kampanii. W spocie promującym akcję grana przez Aleksandrę Hamkało Syrenka ożywa, schodzi z pomnika i udaje się na badanie USG piersi. W filmie występują także inne postaci, które bohaterka spotyka podczas podróży do gabinetu lekarskiego. Film można obejrzeć na stronie www.dziennau.pl oraz na YouTube.

Wiemy, że jednym z usprawiedliwień dla niebadania się jest „brak czasu”. Jednak zamiast zawstydzać kobiety pozornością tej „wymówki”, wykorzystaliśmy ją. Postanowiliśmy dać Polkom czas. Stworzyliśmy dzień, w którym nic nie jest ważniejsze od badania USG, nie możemy mieć od niego wymówek – mówi Jacek Maciejewski z Fundacji Rak’n’Roll Wygraj Życie.

Pomysłodawcy kampanii w niekonwencjonalny sposób chcą pokazać, że każda kobieta – nawet Syrenka – zasługuje na jeden dzień wolnego i zadbanie o swoje zdrowie. W akcję włączył się Prezydent m.st. Warszawy Rafał Trzaskowski, który dał wolne Syrence i umożliwił wszystkim pracowniczkom i pracownikom urzędu miasta wykonanie niezbędnych badań w ramach czasu pracy. Nagranie zostanie zamieszczone na profilach urzędu oraz Rafała Trzaskowskiego na Facebooku.

Do akcji „Dzień na U” przyłączyli się także inni pracodawcy, którzy zapewniają wszystkim swoim pracownikom możliwość przeprowadzenia badań w ramach czasu pracy, np. poprzez przyznanie dnia wolnego od pracy, przekazanie pakietu medycznego czy zorganizowanie badań na terenie firmy. Wśród nich znajdują się: Bridgestone, DHL Express Poland, Grupa ANG (dawniej ANG Spółdzielnia), ILabo, Infemini Medi Home. Dodatkowy, w pełni płatny dzień w roku na profilaktykę to również nieodłączny element pracy w Avon, Fundacji Rak’n’Roll Wygraj Życie! oraz agencji DDB Warszawa, które od 2019 r. tworzą kampanię „Dzień na U”.

Za tegoroczną strategię, koncept kreatywny kampanii odpowiada agencja DDB Warszawa. Spot promocyjny przygotowały firmy Papaya Films, Rio de Post, produkcją digital zajęło się Gutenberg Networks. Development strony www.dziennau.pl wykonało Medley. Komunikację PR oraz aktywację z influencerami poprowadziła agencja Garden of Words. Kampanię wspiera agencja influencer marketingu Lettly. Planowanie i zakup mediów do kampanii koordynuje PHD Media Direction.

  • 3
warszawska Syrenka wzięła wolne

Warszawska Syrenka wzięła wolne i poszła zbadać piersi

21 października 2021

  • 1
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
21.10.2021

„Wysoki sądzie, zobacz mnie” – Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę upomina się o przestrzeganie praw dzieci pokrzywdzonych przestępstwem

Prawo w Polsce zapewnia szczególną ochronę dzieci w sytuacjach, gdy są przesłuchiwane w sądzie. Przepisy często są jednak stosowane bez należytej troski o dobro dziecka albo nie są stosowane wcale. Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę rozpoczyna więc kampanię „Wysoki sądzie, zobacz mnie” skierowaną do reprezentantów zawodów prawnych. To właśnie oni, stosując obowiązujące przepisy, mogą pomóc dzieciom przejść przez stresujące sytuacje w bezpieczny sposób, z zachowaniem poczucia godności i podmiotowości.