Warszawa ma najmniej zadowolonych klientów
  • 0
  • 0
27.03.2012

Warszawa ma najmniej zadowolonych klientów

Program Jakość Obsługi podsumował wyniki ogólnopolskiego badania satysfakcji konsumentów w 2011 roku. Opinie i oceny klientów pokazują, w których największych miastach można liczyć na dobrą i fachową obsługę, a w których wręcz przeciwnie. Klienci oceniali m.in. ofertę, cenę, kompetencje i zachowanie personelu, organizację i czas obsługi tysięcy firm i instytucji.

Okazuje się, że najlepiej z klientami radzą sobie szczecińskie firmy. To w tym mieście jest najwyższy (58%) poziom satysfakcji klientów. Nieco mniej pozytywnych ocen jest w Poznaniu. Poziom 50% satysfakcji klientów przekroczył jeszcze tylko Kraków. Na samym dole rankingu znalazła się Warszawa, z wynikiem 40%.

Najgorzej jest w centralnej Polsce, a najlepiej na Opolszczyźnie, w woj. zachodniopomorskim, w Wielkopolsce, na Dolnym Śląsku i w woj. podkarpackim.

Na podstawie ocen klientów wyłoniono także najlepsze branże w największych polskich miastach. Dominują te związane ze zdrowiem, urodą i aktywnym trybem życia. Aż w ośmiu z dziesięciu największych miast wśród najwyżej ocenianych branż znalazła się uroda, salony, perfumerie, a w pięciu – zdrowie i medycyna oraz rozrywka, kultura, hobby.

Zatem jeśli myślimy o dobrej opiece medycznej, to wg konsumentów powinniśmy pojechać do Gdańska, Poznania albo na wschód – do Lublina. Wysoką jakość obsługi w firmach dbających o naszą urodę znajdziemy w stolicy, Krakowie lub w Katowicach.

Mieszkańcy Bydgoszczy są najbardziej zadowoleni z usług finansowych i ubezpieczeniowych. Najlepsza edukacja, szkoły i kursy są we Wrocławiu, za to rozrywkę na wysokim poziomie (obsługi) mamy w Łodzi a dobre warunki do uprawiania sportu – w Szczecinie.

  • 1

27 marca 2012

Reklama
Reklama