W Szanghaju trwają testy mobilnego sklepu bezobsługowego (wideo)
  • 1
  • 0
13.06.2017

W Szanghaju trwają testy mobilnego sklepu bezobsługowego (wideo)

W Szanghaju powstał prototypowy sklep convenience. Nie ma w nim obsługi. W dodatku obiekt może się przemieszczać, by uzupełnić towar lub dostarczyć go do klienta.

Za projektem stoi szwedzki start-up Wheelys, którego przedstawiciele zapewniają, że jest to sklep przyszłości. Moby – tak się nazywa – jest podobno dużo tańszy w budowie i prowadzeniu niż typowy sklep. Jednocześnie mieszczą się w nim 3–4 osoby.

By z niego skorzystać, należy pobrać aplikację umożliwiającą otwarcie drzwi. Wewnątrz klientów powita hologram. Zakupów dokonuje się, skanując produkty. Należna opłata pobierana jest automatycznie z konta klienta po jego wyjściu ze sklepu.

Sklepik zaopatrzony jest w świeżą żywność i podstawowe produkty. Klient może jednak zamówić też inne rzeczy. Będą na niego czekały podczas kolejnej wizyty.

Gdy autonomiczne pojazdy będą mogły poruszać się po chińskich drogach, sklep będzie mógł także dowozić zakupy do klienta. Ponadto testowane są możliwości dostarczania małych zamówień dronami.

Na obszarach o gęstej zabudowie sąsiedzi mogliby sami uruchamiać własne sklepy – przekonują przedstawiciele Wheelys. Obiekty byłyby też szczególnie przydatne na terenach wiejskich lub w małych miasteczkach, gdzie stosunkowo daleko jest do stacjonarnych sklepów. Twórcy spodziewają się, że Moby na szerszą skalę zostaną wprowadzone w 2018 r.

***
Podobne rozwiązania testuje też m.in. Amazon. Zobacz więcej: Amazon uruchamia sklep bez kas.

13 czerwca 2017

Reklama
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
13.06.2017

Dobre perspektywy rozwoju biznesu według prezesów firm w Polsce. Raport KPMG International

W obliczu wielu zmian geopolitycznych zarządzający spółkami globalnymi są pewni optymistycznej przyszłości firm. 83 proc. prezesów na świecie i 98 proc. w Polsce pozytywnie ocenia perspektywy rozwoju działalności w najbliższym roku. Równocześnie 65 proc. prezesów globalnych spółek postrzega przełomowe rozwiązania technologiczne jako szansę na rozwój, a nie zagrożenie – wynika z badania firmy KPMG.

Reklama