W Internecie odzież kupujemy najczęściej, na RTV i AGD wydajemy najwięcej – Gemius
  • 0
  • 4
22.05.2014

W Internecie odzież kupujemy najczęściej, na RTV i AGD wydajemy najwięcej – Gemius

E-klienci kupują online odzież, dodatki i akcesoria, ale to na sprzęt RTV i AGD wydają najwięcej. Bardziej rozrzutni są mężczyźni – wynika z raportu przygotowanego przez Gemiusa dla e-Commerce Polska.

Internauci kupują w Internecie odzież, dodatki i akcesoria (80 proc. badanych), książki, płyty i filmy (77 proc.) oraz sprzęt RTV i AGD (66 proc.). Wśród produktów najrzadziej wskazywanych znalazły się ubezpieczenia (22 proc.), produkty spożywcze (24 proc.) i artykuły dla kolekcjonerów (26 proc.).

Źródło: Gemius, e-Commerce Polska, lutymarzec 2014, N=1500, 15+

E-konsumenci wydają najwięcej na dobra trwałe, tj. sprzęt RTV/AGD (590 zł), meble i wystrój wnętrz (301 zł) oraz na obuwie (133 zł). Najmniejsze kwoty przeznaczają na produkty farmaceutyczne (49 zł), kosmetyki (50 zł) i multimedia (56 zł).

Wyniki badania pokazują także, że w Sieci mężczyźni wydają więcej niż kobiety.

Kwoty ogółem:

Źródło: Gemius, e-Commerce Polska, lutymarzec 2014, N=1500, 15+

Kobiety:

Źródło: Gemius, e-Commerce Polska, lutymarzec 2014, N=1500, 15+

Mężczyźni:

Źródło: Gemius, e-Commerce Polska, lutymarzec 2014, N=1500, 15+

O badaniu
Celem badania było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Zostało ono zrealizowane metodą ankiet CAWI na grupie 1500 internautów powyżej 15. roku życia. Dane zebrano między 26 lutego a 7 marca 2014 r.

Wyniki pochodzą z raportu „E-commerce w Polsce 2014. Gemius dla e-Commerce Polska”.

  • 4

22 maja 2014

Reklama
Reklama