W III kwartale spadły wskaźniki widoczności reklamy display i wideo w Polsce. Raport firmy Meetrics
AdvertisementAdvertisement
  • 0
  • 1
13.10.2020

W III kwartale spadły wskaźniki widoczności reklamy display i wideo w Polsce. Raport firmy Meetrics

Po bardzo dobrym drugim kwartale w trzecim kwartale 2020 r. formaty reklam display odnotowały gorsze wskaźniki. Było tak zarówno w Polsce, jak i w Europie. Również reklamy wideo odnotowały pogorszenie widoczności, w Polsce większe niż w skali Europy – wynika z raportu „Viewability Benchmark” firmy Meetrics.

Po wzroście w pierwszej połowie roku w trzecim kwartale wskaźniki widoczności reklam wideo spadły w Polsce do ​​75% (w drugim kwartale było to 79%). Widoczność (viewability) reklam display spadła w tym samym okresie do 57%. W drugim kwartale było to 58% (średnia dla badanych krajów europejskich wyniosła 61% wobec 63% kwartał wcześniej). Pozytywnym wyjątkiem były reklamy display w mobile, których viewability nieznacznie wzrosło kwartał do kwartału (z 56 do 57%).

Średnia widoczność wideo w Polsce jest znacznie wyższa w porównaniu z reklamami display, ale warto pamiętać, że diabeł tkwi w szczegółach. Różnice w jakości i efektywności reklamy mogą być bardzo duże w zależności od tego, gdzie dana reklama wideo jest wyświetlana.

Różnic tych nie można zidentyfikować, obserwując jedynie wskaźniki ukończenia filmów. By dysponować wiarygodnymi danymi, widoczność musi być mierzona przez cały czas trwania filmu. Wtedy można mieć pewność, że przekaz reklamowy został dostarczony skutecznie i rzetelnie – komentuje Hubert Świtalski, country manager Meetrics.

Pełny raport jest dostępny na stronie www.meetrics.com.

O badaniu
W swoich kwartalnych raportach Meetrics dostarcza przeglądu wskaźników widoczności oraz średniego czasu widoczności reklamy. W badaniach przyjęto definicję viewability rekomendowaną przez IAB i Media Rating Council. Reklama jest uważana za widoczną, jeśli co najmniej 50% jej powierzchni jest widoczne na ekranie przez co najmniej sekundę. Dla reklam wideo rekomendowana jest zasada „50/2”, co oznacza, że co najmniej 50% powierzchni reklamy musi być widoczne przez dwie sekundy.

  • 1
wskaźniki widoczności reklamy

W trzecim kwartale 2020 r. wskaźniki widoczności reklamy spadły

13 października 2020

12 października 2020