Visa wprowadza dźwiękową wizytówkę
  • 0
  • 1
3.07.2019

Visa wprowadza dźwiękową wizytówkę

Visa wprowadzi identyfikację sensoryczną w ponad milionie punktów sprzedaży. Rozszerzy ona doświadczenie płatnicze o wrażenia dźwiękowe, wibracje i animacje. Będzie to tzw. wyrazisty zasób marki (ang. distinctive asset).

Elementy sensoryczne są coraz istotniejsze w cyfrowym świecie wypełnionym komendami głosowymi, urządzeniami podłączonymi do sieci i samoobsługowymi punktami sprzedaży. Wyraziste zasoby marki (nazywane też unikalnymi zasobami marki) można zdefiniować jako elementy, które konsumenci kojarzą z daną marką, a nie z konkurencją, i które można promować.

Po długotrwałym procesie twórczym oraz selekcji przeprowadzonej w ramach grup fokusowych i rund eliminacyjnych Visa ostatecznie wybrała „energetyczny” i „optymistyczny” dźwięk, wzbogacony o animację oraz wibrację. Aby rozpowszechnić stworzoną identyfikację, marka nawiązała współpracę z wieloma partnerami na całym świecie.

Partnerami wykorzystującymi nowe rozwiązania są m.in.:

Aplikacje mobilne:

  • Aplikacja handlowa Carousell w Singapurze
  • Aplikacja płatnicza Monyx Wallet stworzona przez Nayax
  • 11 mobilnych aplikacji portfelowych stworzonych przez wydawców w regionie Ameryki Łacińskiej

Areny sportowe:

  • Stadiony we Francji podczas Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej Kobiet
  • Stadion Oracle Park, siedziba San Francisco Giants

Firmy technologiczne i sprzedawcy detaliczni:

  • Dostawcy terminali dla punktów sprzedaży, którzy dostarczają technologie bezpośrednio do detalistów, w tym Aurus, Equinox Payments (Ameryka Północna), Pax (Ameryka Północna i Azja), Poynt (San Francisco), IBA (Rosja), VisaNet (Urugwaj)
  • Platforma przetwarzająca płatności TSYS Genius
  • First Data w Singapurze
  • Xpress-pay, dostawca elastycznego rozwiązania w obszarze elektronicznych płatności dla małych i średnich przedsiębiorstw
  • Payscout, globalny dostawca usług z zakresu przetwarzania płatności, oferujący platformę umożliwiającą transakcje w rzeczywistości wirtualnej
  • Ziosk, rozwiązanie wykorzystujące ekran dotykowy do składania zamówień i płatności przy stoliku, wprowadzone w restauracjach Olive Garden, Yard House, Chili’s, Red Robin, Outback i TGI Friday’s

Aby zmierzyć wpływ brandingu sensorycznego na doświadczenie konsumenckie, zrealizowano wewnętrzne badanie „Impact of VSB on Consumer Experience”. Badani byli detaliści z rejonu zatoki San Francisco1, którzy korzystają z terminali Poynt. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej w sklepach, konsumenci, którzy doświadczyli brandingu sensorycznego, o 12% częściej uznawali, że sprzedawca dba o ich bezpieczeństwo.

Ponadto w porównaniu do badanych, którzy nie doświadczyli tego rodzaju rozwiązań w punkcie sprzedaży, pozytywne postrzeganie marki wzrosło o 14%, a logo Visa było przez nich częściej rozpoznawane.

  • 1

Visa wzbogaca doświadczenie klienta o dźwięk, dotyk i animacje

3 lipca 2019