Vinted odpowiada na decyzję UOKiK
  • 0
  • 1
11.05.2022

Vinted odpowiada na decyzję UOKiK

Firma Vinted publikuje oświadczenie w sprawie decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. UOKiK nałożył na Vinted kary w wysokości 5,3 mln zł.

W odpowiedzi na falę artykułów, jakie ukazały się po ogłoszeniu przez UOKiK decyzji o nałożeniu kary, serwis Vinted opublikował oświadczenie:

Celem Vinted jest zapewnienie łatwej w obsłudze, bezpiecznej i przejrzystej platformy, której użytkownicy mogą kupować i sprzedawać między sobą odzież i rzeczy z drugiej ręki. Ciężko pracujemy, aby stale ulepszać platformę i zapewnić naszym członkom pozytywne doświadczenia. W trakcie postępowania UOKIK w pełni współpracowaliśmy z Urzędem, aby znaleźć rozwiązania, które rozwieją obawy. Dlatego też jesteśmy rozczarowani podjętą decyzją, od której będziemy się odwoływali.Jeśli chodzi o kontrole KYC: choć nie podzielamy opinii UOKIK, że nasze podejście do KYC nie było wystarczająco przejrzyste, zwiększyliśmy ilość informacji, które udostępniamy członkom naszej platformy na temat potencjalnych kontroli. Celem była pomoc dla nich w zrozumieniu, dlaczego są one przeprowadzane. Cieszymy się, że nasze wysiłki zostały zauważone przez Urząd.

Chcielibyśmy przypomnieć i podkreślić, że kupowanie i sprzedawanie na Vinted nie jest uwarunkowane weryfikacją tożsamości. Jednocześnie procedura weryfikacji (KYC), którą przeprowadza nasz dostawca usług płatniczych (PSP), jest istotnym elementem, narzuconym przez regulacje prawne. Chodzi o to, by móc zapewnić bezpieczeństwo transakcji handlowych na platformach cyfrowych, takich jak nasza, np. poprzez zmniejszenie ryzyka nieuczciwych działań. Tego rodzaju weryfikacje są przeprowadzane przez naszych dostawców usług płatniczych (PSP) tylko w określonych przypadkach. Na przykład po osiągnięciu określonego progu przychodów ze sprzedaży przez danego sprzedającego.

W kwestii przejrzystości Transakcji Bezpośrednich (czyli tych, w których członkowie handlują między sobą poza platformą Vinted) nie podzielamy opinii Urzędu. Nie rekomendujemy ich ze względu na to, że mogą być mniej bezpieczne. Taka transakcja może wymagać konieczności udostępnienia szczegółów płatności innym użytkownikom. Nasza polityka ochrony kupujących dla członków platformy dokonujących transakcji na Vinted ma na celu zapewnienie dodatkowej ochrony, w tym:

  • bezpiecznych płatności,
  • możliwości zwrotów,
  • usług wsparcia dla członków platformy.
  • 1
Vinted odpowiada na decyzje UOKiK

Vinted odpowiada na decyzję UOKiK

WojKot

6 dni temu

Uważam decyzję UOKIK za słuszną. Vinted ukrywało możliwość rezygnacji z ubezpieczenia jak mogło, bądź co bądź to czyste pieniądze dla nich. Chytre. Ale chytrość powinna być ścigana

11 maja 2022

10 maja 2022

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 1
10.05.2022

Urządzenia mobilne wśród dorosłych Polaków osiągają większy zasięg niż telewizja. Raport Mety i GWI

Raport „Mind the Gap” został stworzony przez GWI we współpracy z Metą. Wynika z niego, że media społecznościowe stały się kluczowym kanałem odkrywania produktów i marek przez polskich konsumentów. Reklamodawcy nie nadążają jednak za zmieniającymi się krajobrazem mediowym. W 2021 r. inwestycje w urządzenia mobilne były niedoszacowane o 44% w porównaniu z czasem, który konsumenci poświęcają na korzystanie ze smartfonów.