VERVA – moc i dynamika w nowej odsłonie
  • 0
  • 10
14.12.2017 ARTYKUŁ SPONSOROWANY

VERVA – moc i dynamika w nowej odsłonie

PKN ORLEN odświeżył logo VERVA. W nowej wersji logotyp marki jest minimalistyczny – został uproszczony zgodnie z najnowszymi trendami, dzięki czemu stał się bardziej czytelny i nowoczesny. Zaprezentowano go podczas konferencji prasowej zapowiadającej start zespołu ORLEN Team w 40 edycji rajdu Dakar.

Charakter logotypu zachował jednak walory podkreślające najwyższą jakość paliw premium oraz główne atrybuty marki – moc i dynamikę. Czarno-srebrna kolorystyka nawiązuje do technologicznego trendu „turbo”, a kształty odwołują się do designu streamline moderne. Jednoelementowy, zaprojektowany od podstaw krój pisma jest zgodny z nowymi trendami w designie.

Dotychczasowy element płomienia i liścia został uproszczony do postaci równoległoboków, które mogą być kojarzone z szachownicą na fladze wyścigowej, oddając sportowy i dynamiczny charakter marki. Zmieniła się również kolorystyka – z logo zniknęła zieleń, a niebieski zyskał większą wyrazistość.

  • 5

Dotychczasowe logo

VERVA to marka silnie kojarzona ze sportem, energią i wysoką wydajnością. Wykorzystywana jest w polityce marketingowej koncernu w związku z takimi wydarzeniami, jak VERVA Street Racing, starty kierowcy Kuby Przygońskiego i pozostałych zawodników zespołu ORLEN Team. Odświeżone logo pojawi się więc podczas tegorocznej, 40 edycji rajdu Dakar.

Na konferencji prasowej zapowiadającej start zespołu ORLEN Team zaprezentowano samochód rajdowy Kuby Przygońskiego po gruntownym liftingu zewnętrznym. Tu już zastosowano nowe logo.

– Zależało nam, aby odświeżyć logo VERVA zgodnie z najnowszymi trendami w projektowaniu, pozostawiając jednocześnie skojarzenia z wyjątkową mocą, dynamiką oraz naturalnie jakością. Trudno o lepszy moment na podkreślenie i prezentację tych atrybutów niż konferencja zapowiadająca już osiemnasty start ORLEN Team w rajdzie Dakar. Tym bardziej, że zmiany graficzne objęły nie tylko auto Kuby, ale również motocykle, ciężarówkę oraz wszystkie elementy tzw. zaplecza rajdu – wyjaśnia Rafał Pasieka, Dyrektor Wykonawczy ds. Marketingu w PKN ORLEN.

W barwach ORLEN Team startuje załoga rajdowa Jakub Przygoński i Tom Colsoul oraz motocyklista Maciej Giemza. Start rajdu zaplanowano w stolicy Peru – Limie, a metę w Córdobie (Argentyna). Kuba Przygoński, który ma już na koncie udane występy w poprzednich edycjach, ma ambicje, aby tym razem stanąć na podium najbardziej wymagającego rajdu na świecie. Z kolei Maciej Giemza zajął w tym sezonie pierwsze miejsce w klasyfikacji Dakar Challenge na rajdzie Merzouga, co zapewniło mu start w rajdzie Dakar 2018 bez opłat wpisowych.

Nowe logo znalazło się również na napoju energetyzującym VERVA. Duży, srebrny logotyp pojawia się tu na kontrastowym, czarnym tle. Towarzyszy mu motyw graficzny, stanowiący abstrakcyjne przedstawienie prędkości i energii. W wersji podstawowej napoju motyw ten ma kolory czerwony i szary bądź srebrny – to barwy kojarzone z marką ORLEN.

Jednocześnie ujednolicono wygląd puszek i zastosowano kody kolorystyczne identyfikujące poszczególne warianty smakowe: wersji napoju bez cukru towarzyszy grafika niebiesko-szara, smakowi mojito – zielono-szara. Element identyfikujący smak został zaprojektowany w taki sposób, że oddziałuje na całe opakowanie. Mimo to nie zajmuje dużo miejsca, pozostawiając przestrzeń na właściwą ekspozycję brandu VERVA.

Napój energetyzujący VERVA dostępny jest wyłącznie na stacjach paliw PKN ORLEN, w tym w sieci O!Shop. Tu też będą prowadzone główne działania komunikacyjne związane z odświeżeniem logo. Zmiany wizualne rozpoczęte podczas prezentacji samochodu rajdowego Kuby Przygońskiego oraz związane z odświeżeniem logotypu marki VERVA będą kontynuowane w 2018 r.

14 grudnia 2017

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
14.12.2017

Jak internauci robią zakupy w grudniu? Analiza RTB House

Ze względu na przedświąteczny sezon zakupowy i poświąteczne wyprzedaże grudzień jest wyjątkowym miesiącem dla e-handlu. Według analiz RTB House internauci w ostatnim miesiącu roku najchętniej odwiedzają e-sklepy i robią zakupy w poniedziałki, a najrzadziej w soboty. Od połowy miesiąca wysokie zainteresowanie e-zakupami zaczyna systematycznie spadać. Może to przekładać się na wyższe wskaźniki sprzedaży offline. Same święta są z kolei okresem, kiedy internauci najchętniej klikają w reklamy.