- 0
- 10
Velvet Art – chusteczki promują polską sztukę współczesną
Na rynku debiutuje koncept chusteczek uniwersalnych w pudełkach inspirowanych polską sztuką współczesną – Velvet Art. Wspiera go kampania marketingowa.
Velvet wprowadził zmiany samych pudełek pod kątem zwiększenia ich ergonomiczności i ekologiczności (koncept pudełek New Compact Box). Przy okazji zdecydował o stworzeniu nowej linii graficznej. Opakowania chusteczek wykorzystano do prezentacji polskiej sztuki współczesnej, tworząc linię Velvet Art. Praw do swoich obrazów zgodził się użyczyć Paweł Kowalewski, jeden z założycieli legendarnego artystycznego kolektywu Gruppa.
Wybór sześciu dzieł, które znalazły się na opakowaniach, ma nasuwać skojarzenia ze stanami i momentami, w których sięgamy po chusteczki. Widać to w tytułach dzieł:
- „Painkiller”,
- „Rzeczywisty nie jest świat, w którym żyjemy i który…”,
- „Radosne perlenie się słońca”,
- „Szczęście”,
- „Fides against Intellectus”,
- „Biesy”.

Velvet Art – sztuka współczesna na pudełkach chusteczek
Kampania Velvet Art pod hasłem „Zabierz sztukę do domu!” składa się z dwóch etapów
W pierwszym, jesienią 2024 r., zadaniem było wpisanie marki i nowej linii opakowań chusteczek Velvet w kontekst sztuki. Marka Velvet wsparła wystawę Pawła Kowalewskiego w Mazowieckim CSW w Radomiu. Pojawiła się tam również specjalnie wykonana sufitowa instalacja z opakowań Velvet Art jako nawiązanie do prezentowanych obrazów.
Prowadzono również działania PR w szerokozasięgowych mediach. Ich celem była prezentacja idei demokratyzacji sztuki.
Działania marketingowe rozpoczęły się w połowie stycznia 2025 r.
Kampanię można zobaczyć w postaci billboardów sponsorskich m.in. w TVP1, TVP2, TVN i Polsacie. Działania prowadzone są także w kanałach digital, w mediach społecznościowych, w sieci kin Cinema City oraz na nośnikach outdoor. Całość wspiera kampania PR. W punktach sprzedaży dostępne są displaye produktowe oraz materiały POS.
Billboardy sponsorskie przed programem…
… i po programie.
Opracowanie konceptu kreatywnego oraz towarzyszących mu działań marketingowych marka powierzyła agencji Communication Unlimited. Za planowanie i zakup mediów odpowiedzialna jest agencja Initiative Media.
- 9