Używane samochody BravoAuto promowane jako sprawdzone i certyfikowane
  • 0
  • 4
18.07.2022

Używane samochody BravoAuto promowane jako sprawdzone i certyfikowane

Firma Inchcape Polska rozpoczyna kampanię stworzonej przez siebie marki sieci sprzedaży i odkupu samochodów używanych – BravoAuto. Pierwszy jej obiekt został otwarty z końcem czerwca w Poznaniu. Kampania ma zbudować rozpoznawalność nowej marki przez podkreślenie korzyści, jakie oferuje ona konsumentom.

Sieć BravoAuto proponuje klientom następujące korzyści mające odróżnić ją od konkurencji:

  • stan techniczny samochodu potwierdzony certyfikatem;
  • darmowa gwarancja na 2 lata;
  • prawo zwrotu;
  • szybkie finansowanie.

Komunikacja brandu w całości oparta jest na eksponowaniu tych wyróżników.

Rynek samochodów używanych w Polsce ma długą i nie zawsze dobrą historię. Wiąże się z nim wiele mitów, a klienci mają małe zaufanie do sprzedawców pojazdów z przebiegiem. W ostatnich latach w branży motoryzacyjnej następują zmiany. Doprowadziły one do profesjonalizacji rynku wtórnego w Polsce. Wraz z nią pojawiają się nowe możliwości i korzyści dla konsumentów.

BravoAuto jest nową marką na polskim rynku, stworzoną przez Inchcape Polska. Inchcape to działający w kraju od osiemnastu lat autoryzowany dealer marek BMW, BMW Motorrad i Mini.

Chcemy zmienić postrzeganie sprzedawców samochodów używanych w Polsce. Aby to zrobić, przygotowaliśmy nie tylko dobrą ofertę. Postanowiliśmy także edukować w naszej kampanii konsumentów. Pokazać im, że proces zakupu i sprzedaży samochodu używanego może być transparentny, bezpieczny, a przede wszystkim łatwy – mówi Wojciech Dopierała, country marketing manager Inchcape Polska.

Kampania BravoAuto łączy argumenty emocjonalne z racjonalnymi

Jej modyfikowalne, główne hasło brzmi: „Więcej niż…”. Działania reklamowe podzielono na dwa etapy.

  • Pierwszy ma budować świadomość BravoAuto jako sieci sprzedaży pojazdów używanych.
  • Drugi, kiedy konsumenci będą mogli poznać markę jako miejsce, które szybko, sprawnie i na korzystnych warunkach odkupuje samochody.

Działania będą prowadzone w internecie, z wykorzystaniem:

  • formatów display,
  • e-mailing marketingu,
  • kampanii w aplikacji Yanosik oraz na portalu Otomoto.

Zaplanowana jest także kampania radiowa oraz wsparcie PR. Pojawią się też niestandardowe nośniki reklamowe w galeriach handlowych.

Szukaliśmy niestandardowego sposobu na dotarcie do osób, które mogą aktualnie rozważać sprzedaż swojego auta i zakup samochodu z drugiej ręki. Nośniki w okolicach parkingów galerii handlowych wydały nam się tutaj naturalnym wyborem. Osoby, które je zobaczą, z dużym prawdopodobieństwem przyjechały do galerii swoim autem. Co więcej, nasze komunikaty dotrą do nich w momencie, gdy ich nastroje sprzyjają decyzjom zakupowym. To, w połączeniu z dużą rotacją potencjalnych klientów w CH, powinno zapewnić spore dotarcie do grupy docelowej. Zwłaszcza w obszarze świadomościowym – zauważa Tomasz Dolczewski, project manager z agencji LuckyYoy.

W pierwszej fazie kampania będzie realizowana na rynku poznańskim. W kolejnych miesiącach obejmie zasięgiem wszystkie lokalne rynki, na których działa firma. Docelowo jeszcze w tym roku nastąpią otwarcia kolejnych lokalizacji. Poza kampanią reklamową w tej samej linii kreatywnej ruszy w nich kampania rekrutacyjna.

Za koncepcję kreatywną kampanii oraz jej produkcję odpowiada agencja LuckyYou. Agencja stworzyła także strategię i plan komunikacji w mediach społecznościowych. Zakup mediów realizuje dom mediowy Face2Face. Działania PR-owe w ramach stałej współpracy prowadzi agencja DotRelations.

  • 4
Kampania nowej marki Inchcape Polska – BravoAuto

Kampania nowej marki Inchcape Polska – BravoAuto

Kampania nowej marki Inchcape Polska – BravoAuto
Kampania nowej marki Inchcape Polska – BravoAuto
Kampania nowej marki Inchcape Polska – BravoAuto
 

18 lipca 2022