Unilever usunie z opakowań produktów i reklam określenie „normalny”. Nie będzie też poprawiać zdjęć
  • 1
  • 2
9.03.2021

Unilever usunie z opakowań produktów i reklam określenie „normalny”. Nie będzie też poprawiać zdjęć

Unilever, właściciel m.in. marek Dove, Rexona, Love Beauty and Planet, Tresemme czy Schmidt’s, zaprezentował nową inicjatywę „Positive Beauty – pozytywne piękno”. Jej celem jest walka z dyskryminacją i wykluczeniem. Firma usunie słowo „normalny” z opakowań i reklam wszystkich swoich marek z segmentu pielęgnacji urody i środków higieny osobistej. Nie będzie też dokonywała cyfrowych przeróbek w reklamach.

Z badania przeprowadzonego przez Unilevera wśród 10 tys. ankietowanych z 9 krajów* wynika, że 7 na 10 osób negatywnie odbiera słowo „normalny” umieszczone na opakowaniach kosmetyków. Ponad połowa konsumentów (56 proc.) uważa, że określenie to może powodować poczucie wykluczenia. Z kolei sześciu na dziesięciu ankietowanych jest zdania, że branża beauty kreuje tylko jeden kanon tego, kto jest „normalny” lub co jest „normalne”.

W odpowiedzi firma proponuje nowe podejście: „Positive Beauty – pozytywne piękno”. Pierwszym krokiem będzie usunięcie słowa „normalny” z opakowań produktów oraz reklam i materiałów marketingowych. Unilever nie będzie też cyfrowo przerabiał kształtu ludzkiego ciała: rozmiaru, proporcji czy koloru skóry. Jednocześnie planuje zwiększenie liczby materiałów przedstawiających ludzi z niedostatecznie reprezentowanych grup. Działania te realizowane będą przez marki takie jak Dove, Lifebuoy, Axe czy Sunsilk.

Każdego dnia z naszych produktów do pielęgnacji urody i środków higieny osobistej korzysta miliard osób, a jeszcze więcej ogląda nasze reklamy. Dlatego wiemy, że nasze marki mają moc dokonania prawdziwej zmiany w życiu wielu ludzi. W ramach tej inicjatywy zobowiązujemy się do walki ze szkodliwymi normami i stereotypami oraz kształtowania szerszej, znacznie bardziej sprzyjającej włączeniu definicji piękna.

Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że samo usunięcie słowa „normalny” nie spowoduje, że problem zniknie. Wierzymy jednak, że jest to ważny krok. Celem naszej wizji „Positive Beauty – pozytywne piękno” jest nie tylko czynienie mniejszego zła, ale także zrobienie więcej dobrego zarówno dla ludzi, jak i dla planety. Wierzymy, że dzięki temu programowi staniemy się silniejszym i odnoszącym większe sukcesy przedsiębiorstwem – powiedział Sunny Jain, prezes działu pielęgnacji urody i środków higieny osobistej w Unileverze.

„Positive Beauty – pozytywne piękno” to również działania związane z wprowadzeniem globalnego zakazu przeprowadzania badań kosmetyków na zwierzętach do 2023 r. Obecnie 23 marki Unilevera z segmentu pielęgnacji urody i środków higieny osobistej otrzymały certyfikat fundacji PETA, potwierdzający brak testowania na zwierzętach. Kolejne starają się o uzyskanie takiego certyfikatu.

Do 2030 r. Unilever podejmie też działania, których cele to:

  • poprawa zdrowia i dobrego samopoczucia odbiorców,
  • zwiększenie sprawiedliwości i włączenia (inkluzywności).

Programy te obejmą miliard osób rocznie. Trzecim ważnym elementem planu jest pomoc w ochronie i regeneracji 1,5 mln hektarów gruntów, lasów i oceanów do 2030 r.

Wizja i działania „Positive Beauty – pozytywne piękno” bazują na globalnych zobowiązaniach Unilevera w zakresie budowania bardziej sprawiedliwego i sprzyjającego włączeniu społeczeństwa. Drogą do tego jest podnoszenie standardów życia w całym łańcuchu wartości oraz kreowanie większych możliwości dla grup niedostatecznie reprezentowanych.

To uzupełnienie dotychczasowych działań podejmowanych w całej firmie w zakresie gospodarki odpadami plastikowymi. Nowe przedsięwzięcia wspierają inwestycje spółki w specjalny Fundusz Klimatyczno-Przyrodniczy o wartości 1 mld euro. Utworzono go w celu rozwiązywania szeregu problemów środowiskowych, takich jak ochrona wód, rekultywacja krajobrazu, ponowne zalesianie i ochrona dzikiej przyrody.

*Brazylia, Chiny, Indie, Indonezja, Nigeria, Arabia Saudyjska, Republika Południowej Afryki, Wielka Brytania, Stany Zjednoczone

  • 2
Unilever usunie z opakowań i reklam kosmetyków słowo „normalny”

Unilever usunie z opakowań i reklam kosmetyków słowo „normalny”

Unilever usunie z opakowań i reklam kosmetyków słowo „normalny”

Piotr

1 miesiąc temu

To znaczy będą mieli tylko produkty dla nienormalnych. A tak poważnie - próba odgadnięcia czy jakiś zwykłe,potoczne słowo przypadkiem nie urazi jakiejś grupy i dogodzenie wszystkim to fikcja i niedobry kierunek

Przemek

1 miesiąc temu

Ciekawy dobór krajów do tego badania. I w jaki sposób kreuje się normalność włosów czy skóry?
A na drugiej stronie orgiastyczna reklama pt. "nowa normalność". Ech marketing.

Dorota

1 miesiąc temu

To jak się będzie teraz nazywać skóra normalna czyli nietłusta i niesucha? Idem włosy?

piklo

1 miesiąc temu

@Dorota: pomogę Ci, wygugluj sobie "normalny synonim".

9 marca 2021