Unilever stosuje data driven marketing. Deklaruje znaczącą poprawę efektywności
  • 0
  • 0
30.07.2019

Unilever stosuje data driven marketing. Deklaruje znaczącą poprawę efektywności

Unilever skierował się ku data driven marketingowi, aby „osiągnąć znaczący wzrost” w zakresie efektywności i ROI. Jak deklaruje Alan Jope, CEO firmy, przyniosło to efekty.

Podsumowując II kwartał 2019 r., CEO powiedział, że marketing koncernu koncentruje się teraz bardziej na danych i podejściu programmatic. Unilever uruchomił 24 centrale cyfrowe. To one odpowiadają za ponad 600 kampanii marketingowych wykorzystujących dane na temat konsumentów.

Ma to dwa zasadnicze cele:

  • zmniejszyć inwestycje w markę i marketing o 30 punktów bazowych,
  • zachować efektywność i optymalizację wydatków dzięki działaniom w obszarze digital i w czasie rzeczywistym.

Zmieniamy podejście marketingowe na to oparte na danych. Świadomie prowadzimy komunikację, opierając ją na segmentacji odbiorców i programatycznym modelu kupowania mediów – mówi Alan Jope.

Segmenty odbiorców zidentyfikowane przez internetowe teamy okazują się adekwatne w wielu kategoriach produktowych i przy wielu markach. Pozwala to podnosić wydajność działań. Data driven marketing będzie zatem trwałym kierunkiem w Unileverze.

Firma zamierza w tym roku uruchomić więcej cyfrowych hubów. Chodzi o lepsze wykorzystanie wiedzy, którą dysponuje sam koncern, jak i cała branża. Alan Jope przyznaje jednak, że istnieją tu wyzwania. Koszty zwiększa zwłaszcza zatrudnianie osób, które mają kompetencje do prowadzenia złożonych kampanii internetowych.

Źródło: www.marketingweek.com

Holly

3 tygodnie temu

Uhmm, czyli Unilever z kilkuletnim poślizgiem wkracza na drogę, z której zdążył już zejść Procter&Gamble. Będą teraz ślęczeć nad "Excelem", dzielić grupę celową na micro-targety i robić dedykowane do nich kampanie, a skończy się spadkiem sprzedaży i powrotem z hukiem do wielkich kampanii TV, które działały najlepiej. Skąd my to znamy....

Tak

3 tygodnie temu

@Holly: 100% celne.

Matt_Crown

1 tydzień temu

@Holly: no to chyba P&G jednak się ogarnął i wraca na tą "drogę"
https://www.marketingweek.com/pg-targeting-generic-demographics-to-smart-audiences/

30 lipca 2019