Unilever przestanie kierować reklamy do dzieci poniżej 12. roku życia
  • 0
  • 1
14.02.2020

Unilever przestanie kierować reklamy do dzieci poniżej 12. roku życia

Unilever zadeklarował, że przestanie reklamować w mediach tradycyjnych i społecznościowych swoje produkty spożywcze i napoje dzieciom poniżej 12. roku życia. Nowe reguły mają wejść w życie do końca 2020 r.

Najnowsza obietnica koncernu dotyczy tego, by nie kierować reklamy do dzieci w wieku poniżej 12 lat w mediach tradycyjnych i społecznościowych. W grę wchodzą rzecz jasna reklamy jedzenia i napojów z portfolio Unilevera.

Nie dotyczy to jednak reklam na wyświetlaczach w sklepach, choć Unilever powiedział, że będzie promować wyłącznie produkty w supermarketach „o określonym profilu żywieniowym”.

Nowe podejście zadebiutuje w branży lodów. Do Unilevera należą m.in. marki Magnum i Algida. Firma tłumaczy, że ten ruch to odpowiedź na dane opublikowane przez Światową Organizację Zdrowia. Według szacunków 124 mln dzieci w wieku od 5 do 19 lat na całym świecie cierpi na otyłość. 213 mln ma nadwagę.

Ponadto firma ma zakończyć współpracę z influencerami, którzy przede wszystkim docierają do dzieci. Ograniczy też wykorzystanie postaci z kreskówek do promocji produktów.

Gigant branży FMCG w ubiegłym roku postawił sobie za cel dopilnowanie, aby treść i rozmieszczenie jego reklam spełniały warunki określone w „Ramach odpowiedzialności”, które ustanowił emerytowany dyrektor marketingu, Keith Weed.

Do tej pory koncern stworzył sieć globalnych, regionalnych i lokalnych wydawców internetowych oraz platform. Będzie się na nich reklamować, aby uzyskać „większą kontrolę i lepszą widoczność”, jeśli chodzi o miejsca, w których umieszczane są jego reklamy.

Zainwestował też w eksperymenty z platformą reklamową Good Loop. W ich ramach przekazuje darowizny na cele charytatywne za każdym razem, gdy ktoś obejrzy pełną reklamę online.

Źródło: www.thedrum.com

Zobacz także:

  • 1
Unilever przestanie kierować reklamy do dzieci poniżej 12. roku życia

Unilever przestanie kierować reklamy do dzieci poniżej 12. roku życia

14 lutego 2020

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
14.02.2020

Walentynkowe trendy. Czego Polacy szukają w Google na Dzień Zakochanych?

Dzień Świętego Walentego, który obchodzimy 14 lutego, jest znany na całym świecie jako święto miłości i zakochanych. Wiąże się z szeregiem różnych zwyczajów: od składania i odnawiania przysiąg małżeńskich po wysyłanie listów miłosnych do ukochanych osób. Pary w Polsce często wybierają wspólne wyjście lub obdarowanie się prezentami. Co jest na szczycie popularności w 2020 r. w wyszukiwarce Google?

13 lutego 2020